Misc

Oddychové Chorvátsko

jún 2021

Janke som toto leto sľúbil oddych pri mori a zároveň sme sa tam chceli dopraviť autom. Chorvátsko teda vyhralo ako najlogickejšia voľba a o pár dní neskôr sme už po práci fičali cez maďarské dediny smerom na juh. Najbližšie dni sme tak strávili hlavne kúpaním sa a popíjaním vína na rôznych miestach pobrežia Jadranského mora.

Pri ceste domov v serpentínach za Senjom mi však zrazu umrel plynový pedál, resp. lanko ovládajúce škrtiacu klapku (to som si aspoň v tej chvíli myslel) , lebo tá sa pri zošliapnutí jednoducho nehýbala a pedál sa nevracal do východzej polohy. S nepojazdným autom mi teda neostávalo nič iné ako po prvýkrát v živote využiť asistenčnú službu k PZP. Volám teda poisťovňu, vysvetlím problém a do hodiny je tu odťahovka. S naloženým autom sa vraciame smer Senj a najbližší zmluvný autoservis. V rovnakom baráku sú aj apartmány, kde nás rovno ubytovali, tak o starosť menej. Po ďalšej hodine volali z poisťovne, či odťahovka prišla a dostali sme ubytko a že nemám nič platiť, že si platím len opravu.

Na druhý deň ráno sa mechanik pustil do dodávky a provizórne to dal dokopy, na aute vyvstal druhý problém a to ten, že klapka sa nevracala do východzej polohy, čo som si všimol už včera. To sa dočasne vyriešilo oceľovou pružinou pripnutou o koniec klapky na jednej strane a vhodné miesto v motorovom priestore na strane druhej, ktorá klapku ťahá naspäť. To znamená, že na stláčanie plynového pedálu je potrebné vyvinúť násobne väčšiu silu. Zábavná bola hlavne cesta domov, v serpentínach sme to s plynom na podlahe na dvojke ledva vyšli, na diaľnici v tiahlych stúpaniach som sa modlil aby rýchlosť neklesla pod 40 a maximálku sme na rovine mali 95. Nakoniec sme to doklepali až do Bratislavy a stihli tak v pondelok ráno ísť do práce.

Cestou ešte z poisťovne volali, že v systéme vidí poruchu ako vyriešenú a či je teda všetko v poriadku. ČSOB ale teda musím pochváliť. Totiž ako pravý Slovan som odchovaný na tom, že poisťovne existujú len preto aby im človek platil a ak sa niečo stane aj tak z nich nič nedostane. Hlavne sa mi páčilo, že som nikde nemusel nič riešiť a zbierať bločky a potvrdenia s ktorými by som potom šaškoval v Bratislave na pobočke. O všetko bolo pekne postarané, ja sa už len musím postarať o to, aby sa auto zas vrátilo na cesty a opäť si získalo moju dôveru.

Celý tento čas som veril, že problém je len v lanku a že jednoducho tá pružina mi nedovolí pretlačiť klapku do maximálneho otvorenia. Ukázalo sa však, že problém bol komplexnejšieho rázu. V servise si najprv mysleli, že umrelo zároveň aj turbo, lebo nemalo tlak. Po jeho rozobratí sa však zistilo, že lopatky sú v úplnom poriadku a na rad prišla dôkladná kontrola vstrekovacieho čerpadla. Tým sa trafil klinec po hlavičke a nezostávalo teda už nič iné ako jeho výmena. Nový kus neprichádzal do úvahy z dvoch dôvodov: takmer nikde ho už nemajú a aj keby ho mali, stojí astronomické peniaze. Zachránil ma tak veľký trh našich severných susedov, kde som na Allegre našiel vhodný kus a ktorý po zaplatení o 3 dni neskôr dorazil do Bratislavy. Auto sa však už do našej letnej dovolenky nestihlo dať dokopy, tak som si ho vyzdvihol až po návrate z Ukrajiny.

B7

výdatný obed

láska

mestská pláž v Zadare

s Tikveškom sa to dá zvládnuť

k tejto fotke neviem vymyslieť popis