Estónsko, Lotyšsko, Litva 2012

Deň 9 – Liepāja

4.8.2012

Do Rigy aj napriek hodinovému meškaniu pri odchode prichádzame iba o 20 minút neskôr. Samozrejme, že na stanici ani v jej okoli nie je žiadna zmenáreň. Janka ostáva čakať s ruksakmi a ja sa rýchlo ponáhľam až pred vlakovú stanicu zameniť 60 EUR. Vraciam sa späť, hneď sa postavím do rady a o 8 minút už mám lístky na 7:05 Liepaje. O chvíľu už prichádza náš poschodový bus, ruksaky si dávame do batožinového priestoru a nastupujeme.

IMGP8165.JPG IMGP8169.JPG

Väčšinu cesty prespím, tak sa v podstate budím až v Liepaji.

A tu začína naša sobotná nekonečná odysea a najnáročnejší deň našej cesty. Ale pekne po poriadku. V kiosku na stanici si kupujeme lístky na električku.

IMGP8171.JPG IMGP8174.JPG

Tá o chvíľu prichádza, my nastupujeme a vezieme sa do centra.

Prevezieme sa o 1 zastávku, tak šľapeme späť. Konečne, keď dorazíme k hostelu zisťujeme nemilú skutočnosť, že je obsadený. V hosteli si aspoň pozrieme na nete najlacnejšie ubytovnia v meste, berieme mapu a plní nádeje a optimizmu sa vyberáme do vopred vyhliadnutého hostela, kde zisťujeme, že je tiež plný! Nevzávame sa a zvyšujeme náš rozpočet úmerne s rastúcim počtom hvieždičiek na hoteloch. Skúšame ďalšie dva. Plné! Pýtame sa dokonca aj v 5-hviezdičkovom na nábreží, plný!

IMGP8178.JPG IMGP8179.jpg IMGP8180.JPG

Vraciame sa teda do centra. Janka zostáva s ruksakmi na lavičke a ja idem naľahko obehať ďalšie hostely. Obehnem ďalších 8 podľa mapy. Dva sú zatvorené, v piatich je plno a jeden má voľnú izbu za 78 EUR. Cestou späť kupujem v potravinách obed. Dva radlery, vodu, dve mini pizze a krabie sendviče.

IMGP8181.JPG IMGP8182.jpg IMGP8183.JPG

Po noci v autobuse sme nevyspatí a naše mozgy sú spomalené. Rozhodujeme sa pre razantný krok opustiť túto beznádejnú situáciu v Liepaji a nočným busom o 22:10 do Klaipédy. Najprv využijeme bezplatné WC v obchodnom centre na námestí.

V tourist info si nechávame ruksaky a za 6 LATS si požičiavame bicykle, nech za ten krátky čas čo máme vidíme z Liepaje aspoň niečo. Najprv však ideme na stanicu kúpiť si lístky na bus.

Ideme späť k rieke a pozrieme si odparkované lode.

IMGP8191.jpg IMGP8192.jpg IMGP8193.jpg IMGP8195.jpg IMGP8199.jpg IMGP8204.JPG IMGP8206.jpg IMGP8211.JPG

Bicyklujeme sa rôznymi uličkami, až dorazíme na nejaký miestny futbalový zápas.

IMGP8214.JPG IMGP8217.jpg IMGP8221.jpg IMGP8224.JPG

Tadiaľto cesta k moru nevedie, tak sa vraciame. Konečne nájdeme správnu cestu a o pár minút sme už na pláži. Tu sa bicyklujeme, poprechádzame, pokocháme (teda ja) a za zvuku vĺn odchádzame.

IMGP8226.jpg IMGP8230.JPG IMGP8234.JPG IMGP8241.jpg IMGP8247.jpg

Neďaleko pobrežia si ešte prejdeme štvrť so starými domami a ideme naspäť do centra.

IMGP8249.jpg IMGP8250.jpg IMGP8252.jpg IMGP8255.JPG IMGP8259.jpg IMGP8265.JPG

Pred univerzitou si chvíľu oddýchneme a o pol 6 vraciame bicykle a berieme si ruksaky.

Na pešej zóne si na večeru kupujeme kebab a zvyšok večera ideme stráviť k pobrežiu rieky. Keď hrejivé lúče slnka prestanú láskať naše unavené telá, električkou sa odvezieme na stanicu, z ktorej nás o chvíľu vyhodia, lebo sa zatvára.

IMGP8275.jpg IMGP8278.jpg IMGP8280.JPG IMGP8288.jpg IMGP8291.JPG

Vybíja sa mi aj druhá baterka od foťaku. Posledné dve hodiny pred odchodom trávime na lavičke. Keby sme tak v tejto chvíli vedeli, akí my len budeme ešte dnes s lavičkami kamaráti. Prichádza bus a my plní optimizmu opúšťame toto mesto, ktoré nám nedovolilo bližšie ho spoznať. V Klaipede sme 23:50. Hostel hneď vedľa stanice je plný. Odkazujú nás na ďalší neďaleko nemocnice.