Balkán 2009

Deň 9 – Burgas

7.7.2009

Pôvodne sme chceli do Burgasu odísť autobusom, ktorý ide 10:20, čo sa nám však nedarí, lebo v tej dobe v sebe nemáme ešte ani raňajky. Po výdatnom hríbovom rizote, zbalení všetkých vecí a rozlúčení sa s čašníčkou odchádzame o 12:20 do Burgasu.

DSCF8985.JPG DSCF8987.JPG

Na vlakovej stanici si dávame ruksaky do úschovne a ideme si obzrieť mesto. Po ulici Alexandrovska prichádzame na námestie Troikata a uličkami prechádzame na bulvár Aleko Bogoridi.

DSCF8996.JPG DSCF8997.JPG DSCF9003.JPG DSCF9005.JPG DSCF9018.JPG

Prichádzame k morskej záhrade. Vzduch je štipľavý a v prvých momentoch sa nám ťažko dýcha, ale o chvíľu si zvykneme. Ostatní sa tvária normálne, takže asi niš neobvyklé. Doteraz nevieme čo bolo jeho pôvodcom. Po pár metroch sa dostávame k výhľadu na more a mestskú pláž.

DSCF9021.JPG DSCF9022.JPG DSCF9027.JPG

Zuzke sa dole na mólo nechce, tak sa idem pozrieť sám. Chvíľu sa motám po móle a potom sa vraciam nazad.

DSCF9030.JPG DSCF9032.JPG DSCF9034.JPG DSCF9035.JPG DSCF9036.JPG DSCF9045.JPG

Uličkami so starými schátranými domami sa vraciame na Alexandrovskú, kde obedujeme vo vývarovni, kde som bol pred pár dňami. Pri obede na terase nás otravuje žobrajúca cigánka.

DSCF9048.JPG DSCF9049.JPG

Po obede oddychujeme na lavičke a pozorujeme ľudí. Je pol piatej a do odchodu vlaku kopu času, tak sa rozhodneme prejsť sa smerom do prístavu.

Okolo prístavu sa dostávame na pláž, ktorá s prístavom tesne susedí a na ktorej je iba pár ľudí.

Chvíľu len tak sedíme a pozorujeme more, ale musíme sa vrátiť na stanicu vybrať ruksaky z úschovne a zameniť peniaze v banke, ktorá je otvorená do šiestej. Zvyšok dňa teda trávime potulovaním sa po stanici, okolím stanice a čítaním Remarqueových kníh.

DSCF9072.JPG DSCF9075.JPG DSCF9084.JPG

O 21:15 nastupujeme do nášho vlaku, skladáme si veci do nášho súkromného kupé a umývame sa v umývadle.

DSCF9089.JPG DSCF9093.JPG

Celkom pokojne spíme, až pokým uprostred noci nezačne z vedľajšieho kupé vyrevovať idiotské decko.