3.8.2012

Z hotela sa odhlasujeme o pol dvanástej. Do odchodu busu máme plno času, tak si ideme pozrieť zvyšok mesta, respektíve to, čo sme ešte nevideli. Po hlavnej ulici Puškini prichádzame na hlavné námestie.

IMGP7972.JPG IMGP7974.JPG IMGP7976.jpg

Odtiaľ si to strihneme cez obytný blok smerom ku kostolu Alexandra Veľkého, dokonca sa pozrieme aj dnu.

IMGP7986.JPG IMGP7990.JPG IMGP7996.JPG

Prechádzame okolo vlakovej stanice a cez mosť ponad koľajisko sa dostávame do južnej časti mesta. Prichádzame k impozantnej schátralej budove.

IMGP8001.JPG IMGP8004.JPG IMGP8008.jpg IMGP8010.jpg IMGP8012.jpg

Prejdeme okolo nej a v neďalekom parku si chvíľu odpočinieme. Máme so sebou zvyšok chleba, tak sa bavíme tým, že ho hádžeme spomaleným holubom, ktorým ho rýchlo kradnú sebecké vrany.

IMGP8024.JPG IMGP8032.JPG

Pomedzi tehlové bytovy sa dostaváme k pešiemu hraničnému prechodu. Pozeráme si domy naokolo a po ulici Joala pokračujeme ďalej.

IMGP8039.JPG IMGP8042.jpg IMGP8043.jpg

Míňame továreň Krenholm, ktorá bola založená Ludwigom Knoopom, obchodníkom z Brém. V dobe založenia bola spoločnosť najväčsím spracovateľom bavlny a táto továreň bola najdôležitejšou továrňou v celom Rusku zamestnávajúcou vyše 12 000 ľudí. Na zastávke autobusov sa fotíme s vkusnými kresbami a keďže na nás ide hlad, na mape sa črtajúce nákupné centrum je naša spása.

IMGP8052.JPG IMGP8055.JPG

Kupujeme si ako obvykle krabie tyčinky, dáke žemle, energy drink, vodu, plátok lososa, kvas a malé balené muffiny. Všetko to zožereme pred panelákom na lavičke obklopení hladnými vranami, ktoré nás otravujú. Pomedzi domy sa presúvame naspäť ku kolajisku k mostu.

IMGP8059.JPG IMGP8062.JPG IMGP8065.jpg

Prechádzame cez neho späť smerom do centra. Chvíľu si posedíme na lavičke pri jednom paneláku a po krátkom intermezzu na hajzli neďalekého nákupného centra ideme opäť k rieke k pevnosti.

IMGP8070.jpg IMGP8074.JPG IMGP8077.JPG IMGP8082.JPG IMGP8083.JPG

Nemáme čo robiť, tak si najprv ideme sadnúť k vode. Tam sa nám zle sedí, tak po chvíli sa presúvame na húpaciu lavičku nad pláž.

Tu sme dáku hodinu a keď na nás už nesvieti slnko presúvame sa bližšie k pevnosti na druhú lavičku, ktorá je ešte stále v zajatí lúčov.

IMGP8133.jpg IMGP8141.JPG

V komplexe pevnosti sa nachádza posledná socha Lenina v Estónsku, čo si nemôžeme nechať ujsť. Po zvečnení tohto momentu do jednotiek a núl si ideme pre veci do hotela.

Na lavičke pri pieskovisku za panelákom sa prezliekam do teplejších vecí na noc a z vyhliadky si ideme urobiť ešte záber na nočnú pevnosť.

Tu sa pri nás zastavia aj mladí ožrani, ale komunikácia zlyháva. Na stanicu prichádzame hodinu pred odchodom. Čas si krátim fotením koľají z mosta.

IMGP8157.jpg IMGP8158.JPG IMGP8162.JPG

Autobus nám má ísť 23:25. O 23:41 nám volajú na mobil z autobusovej spoločnosti, že bus bude cca 40 minút meškať z dôvodu zdržania sa na hraniciach. Nakoniec prichádza 15 minút po polnoci. Z Narvy sa odchádzame o pol 1, hodinu po plánovanom odchode.