Španielsko, Portugalsko & Gibraltár 2014

Deň 6 – Sevilla & Cadiz

28.4.2014

Ráno sa budíme krátko po deviatej. Do hodiny sme umytí, pobalení a ruksaky si odkladáme na recepcii. Na rohu Calle Marqués de Paradas a Calle San Laureano si v kaviarni dávame raňajky – sladký croissant, čerstvú šťavu z pomarančov a tak ako zatiaľ všade aj výrobnú kávu.

IMGP1828.JPG IMGP1829.JPG

Po raňajkách sa poberáme ďalej a konkrétne na námestie La Alameda, na ktorých bola pôvodne promenáda po záhradách. Neskôr tu bola promenáda s obchodmi. Na začiatku námestia sa nachádzajú dva rímske stĺpy, premiestnené z rímskeho chrámu. Na jednom je Herkules a na druhom Július Cézar. Prejdeme sa cez celé námestie a pokračujeme k hradbám.

IMGP1832.JPG IMGP1834.JPG IMGP1836.JPG IMGP1839.JPG IMGP1840.JPG IMGP1841.JPG IMGP1846.JPG

Prejdeme sa popri hradbách a keďže čas je neúprosný, musíme sa pomaly vrátiť po ruksaky. Uličkami sa dostávame až ku Metropol Parasol. Tu sa ešte chvíľu pomotáme a oddýchneme si na lavičke.

IMGP1850.JPG IMGP1851.JPG IMGP1857.JPG IMGP1858.JPG IMGP1860.JPG IMGP1861.JPG IMGP1864.JPG

Autobus na stanicu Prado nám ide priamo spred stanice Armas, na ktorú sme včera skoro ráno prišli. Lístky si kupujeme u vodiča a popri býčej aréne uháňame mestom. Máme ešte nejaký čas, ktorý sa rozhodneme stráviť v podniku blízko stanice, kde si dáme sendvič.

IMGP1871.JPG IMGP1874.JPG IMGP1876.JPG

Na stanici sme zhruba 30 minút pred odchodom. Nástupištia majú iba čísla, ale nikde nie je žiadna tabuľa s destináciami a číslami nástupíšť. Nezostáva mi teda nič iné, iba sa spýtať jednej zamestnankyne odkiaľ že to ten náš autobus ide. Tak mi povie. Som rád.

Autobus onedlho prichádza a našťastie nás veľa necestuje. Cesta autobusom prebieha takmer celá po diaľnici, čiže som spal. Zobúdzam sa až tesne predtým ako sme v Cadize. Do mesta sa dostávame rýchlo, ale kým prejdeme až na autobusovú stanicu, stojíme na chvíľu na niekoľkých semaforoch. Autobusová stanica je hneď vedľa vlakovej a prístav je tiež kúsok odtiaľto. Cadiz je veľmi kompaktné mesto (žije tu cca 120 000 obyvateľov) a stratiť sa tu je priam nemožné. Je to zároveň najstaršie obývané mesto v Španielsku a jedno z najstaršie obývaných miest v Európe. Náš Hostel Canajelas je iba pol kilometra od stanice, cestou prechádzame cez námestie Plaza de San Juan de Dios. Hostel má opäť väčšinu svojich izieb vnútorných. Na izbe si len odložíme veci a ideme von.

IMAG0585IMGP1884.JPG IMGP1887.JPG IMGP1889.JPG IMGP1890.JPG IMGP1893.JPG

Naše prvé kroky vedú k neďalekej katedrále. Námestie pred katedrálou je jedným zo štyroch kvázi hlavných námestí v meste. Katedrála je obrovská, ale vnútri sa platí vstupné, tak tam iba nakuknem. Hneď za ňou sa už rozprestiera atlantický oceán. A teraz má naozaj peknú farbu.

IMGP1895.JPG IMGP1896.JPG IMGP1899.JPG IMGP1901.JPG IMGP1914.JPG IMGP1933.JPG

Popri pobreží sa dostávame až na pláž, kde je vzhľadom na to, že je iba koniec apríla, celkom dosť ľudí. To ma tak navnadí, že sa rozhodnem, že sa musím okúpať aj ja. Bludiskom viac menej pravouhlých ulíc centra mesta sa okolo univerzity vraciame do hostela. Ešte predtým je však čas na obed. Je čas na paellu. Tú si dávame štýlovo rovno na námestí pod katedrálou.

IMGP1935.JPG IMGP1939.JPG IMGP1940.JPG IMGP1945.JPG IMGP1947.JPG IMGP1951.JPG IMGP1954.JPG IMGP1960.JPG

S plnými bruchami sa dovalíme na izbu, prezliekame sa a vyrážame okúpať sa. Aby sme však videli aj inú časť mesta, tak na pláž volíme inú trasu. Cez Plaza de San Antonio, čo je také to najhlavnejšie hlavné námestie z tých štyroch čo som spomínal. Jeho dominantou je kostol z roku 1669. Onedlho prechádzame okolo budovy divadla a ako si tak ideme v tieni pomarančovníkov už prichádzame k oceánu. Na pláži si rozprestrieme hotelové uteráky a kým ešte svieti slnko, tak sa okúpem v oceáne.

IMGP1967.JPG IMGP1970.JPG IMGP1972.JPG IMGP1973.JPG IMGP1976.JPG IMGP1979.JPG

Otvárame portské, ktoré si nesieme z Lisabonu a večer trávime jeho konzumáciou až pokým slnko úplne nezapadne. Počas tmy sa vraciame pozrieť si nočné centrum a v malých potravinách si ešte kupujeme čipsy a pivo. Nejak sa nevieme rozhodnúť kde si sadneme, ale nakoniec nájdeme kúsok od katedrály pri pobreží takú kvázi terasu s lavičkami, kde je za nami už iba čierňava oceánu.

IMGP1980.JPG IMGP1983.JPG IMGP1985.JPG IMGP1987.JPG IMGP1988.JPG IMGP1990.JPG IMGP1993.JPG IMGP1996.JPG IMGP2000.JPG IMGP2006.JPG