1.8.2012

Budík 5:50, rýchlo sa umyť, obliecť a 6:25 opúšťame hostel. Ľudoprázdnym centrom prichádzame na najbližšiu zastávku električiek a štvorkou sa vezieme na autobusovú stanicu.

Autobus je už pristavený, väčšina ľudí nastúpených, tak sa k posádke pripájame aj my.

Cesta ubieha celkom rýchlo. Stojíme len v dvoch mestách. V prvom si kupujeme kávu so sebou do busu po 0,55 EUR a konzumujeme sendvič, čo máme na raňajky. 10:25 sme v Narve. Vonku je pod mrakom a my sa vyberáme nájsť hostel, ktorý je jediný v meste a zároveň najlacnejšie ubytovanie, ktoré sme našli na nete. Od stanice sa nachádza zhruba 3 km, tak sa ešte raz pozrieme na mapu pri stanici a ideme. Približne v polke cesty sa Janka pýta jednej pani, či ideme správne, aby sme sa uistili. Najprv nám len ukáže smer, potom sa však zhostí úlohy našej sprievodkyne a pomedzi domy na sídlisku nás dovedie až pred vchod. Ukáže nám ešte kde je supermarket, rozlúči sa a odchádza. My sa vytešujeme, že sme konečne na mieste a že budeme môcť navštíviť sociálne zariadenie. Vstupujeme dnu, odkiaľ nás, ale stará pani vysáčkuje hneď von so slovami „hostel nerabotuje!“ A je po radosti.

IMGP7688.JPG IMGP7689.JPG

Nasratí, že sme sa sem srali úplne zbytočne sa vraciame pomedzi domy do centra. Akoby to nestačilo cestou nám začne aj pršať.

IMGP7690.JPG IMGP7695.JPG IMGP7701.jpg IMGP7708.JPG IMGP7710.JPG

V centre volíme druhú najlacnejšiu, celkom o 12 EUR na noc drahšiu alternatívu – Hotel Central. Platíme si 2 noci v dvojposteľovej izbe za 94 EUR vrátane raňajok a ideme sa vybaliť.

IMGP7713.JPG IMGP7715.JPG

Poobede si to najprv namierime, ešte počas neutíchajúceho dažďa do najbližšieho nákupného centra.

IMGP7725.jpg IMGP7726.JPG

V potravinách si kupujeme dáke limošky a pred vchodom rozmýšľame kde sa naobedujeme.

Nakoniec, keďže stále prší, skončíme v dákej ruskej táckovej reštaurácií v spomínanom nákupnom centre. Dáme si polievku, placky a zemiaky s párkom a kapustou, ale účet 10 EUR nás nepoteší.

Furt prší, tak ideme naspäť do hotela. Keď už konečne prestane si ideme pozrieť mesto. Cez dá sa povedať hlavné námestie pokračujeme ulicou až k pravoslávnemu Kostolu Vzkriesenie Pána odkiaľ ideme ku stanici.

IMGP7738.jpg IMGP7755.JPG IMGP7757.JPG IMGP7762.JPG

Cestou nás, ale zastaví ďalšia prietrž mračien, pred ktorou sa ukrývame na zastávke. Našťastie netrvá dlho.

Dostávame sa k stanici, ktorá vyzerá lepšie zvonka ako zvnútra.

IMGP7774.JPG IMGP7783.JPG

Od stanice pokračujeme k rieke Narva, ktorá tvorí hranicu s Ruskom na druhom brehu. Chvíľu pozorujeme ako to tam vyzerá a pokračujeme späť smerom k centru.

IMGP7785.JPG IMGP7795.jpg

Naskytne sa nám aj výhľad na pevnosti Ivangorod na ruskej strane a Narvskej pevnosti na estónskej strane.

Prichádzame k pamätníku, kde si chvíľu oddýchneme a krátko pokecáme s jednym miestnym chlapíkom.

IMGP7816.JPG IMGP7823.JPG

Odtiaľ sa popod hradby a krátko uličkami cez mesto vyberáme do komplexu zámku.

IMGP7833.JPG IMGP7838.JPG IMGP7839.JPG

Trochu si to tu poobzeráme a ideme si pozrieť radnicu. Najprv sa však zastavíme v parku, odkiaľ je tiež výhľad do Ruska.

IMGP7848.jpg IMGP7863.jpg IMGP7866.JPG IMGP7867.JPG IMGP7870.JPG

V neďalekých potravinách stretávame jednu miestnu holku s dcérou, ktorá nám poradí pri objednávaní jedla a chvíľu si pokecáme. V septembri sa chystá stopom do Slovinska. Navečeriame sa rizota a okolo radnice sa vraciame do hotela, kde si narežeme syr a otvoríme estónske vínko z poobedného nákupu.