Atény & Santorini 2015

Deň 5 – Santorini

29.7.2015

Budík máme niekedy medzi ôsmou – pol deviatou. Zatiaľ čo sa Janka chystá, ja skočím do pekárne po raňajky. O deviatej otvárajú požičovňu, tak to ideálne vychádza, že hneď po raňajkách vyrazíme. Nakoniec sme si vybrali 150tku KYMCO za 30 €/deň. Platím teda 90 €, jeden podpis a vodičák si nechávajú u seba. Ja dostanem iba nejaký papier s podpisom a pečiatkou, ktorým by som sa prípadne preukázal. Štvorkolka má vzadu celkom veľký “batožinový” priestor, kam sa nám zmestí moja brašňa, Jankina taška, zopár fliaš vody a jedna prilba. Na štvorkolke som nie len, že nikdy nejazdil, ale ešte ani nesedel, tak nasleduje asi 1 minútový rýchlokurz. Som pripravený, tak môžeme vyraziť na pumpu. Tu tankujem plnú za 10 € (1,7 €/liter) a vydávame sa na našu prvú dnešnú zastávku, ktorou je pláž Vlychada pri rovnomennom mestečku. Doma som čítal zopár cestopisov a recenzii a vytipoval som si štyri pláže, ktoré by sme tu chceli vidieť a okúpať sa na nich. Sme tu štyri dni, tak sme si dali na každý deň jednu. Včera sme boli na Perissa beach s čiernym pieskom, dnes spomínaná Vlychada s útesmi a ešte máme v pláne Red beach a White beach. Ale poporade. Ostrov síce nie je veľký, ani na ňom nie je veľa ciest, ale aby som sa vyhol pozeraniu do mapy, tak som si len dal do uší slúchatka a pustil Sygic. Po pár minútach zoznamovacej jazdy sme na mieste. Prichádzame na neveľké parkovisko hneď pri vode, kde je pláž po pravej strane.

santorini_2015-0026.jpg santorini_2015-0028.jpg santorini_2015-0029.jpg

Prvých 100 metrov sú lehátka a zvyšok už nič. Peši ideme asi pol kilometra, kým sa rozhodneme zložiť. Dokopy je tu zatiaľ asi 5 ľudí, ale v niekoľko sto metrových rozostupoch. Paráda. Kúpeme sa a ležíme až pokým sa nezačne ozývať hlad, čo nie je ani po troch hodinách. Nakopnem štvorkolku a vezieme sa na pláž do Perissy do jednej sympatickej reštaurácie. Ja si dávam výborne souvlaki a Janka rybu. Po jedle dostáva každý zákazník ako pozornosť malý nanuk 🙂

Jednu pláž sme už dnes videli, tak prečo neskúsiť ďalšiu? V sygicu nastavím súradnice a už uháňame na červenú pláž. Cestou ideme okolo super miesta s dobrých výhľadom na útesy, tak tu samozrejme musíme zastaviť 🙂

santorini_2015-0035.jpg santorini_2015-0036.jpg

O tom, že ideme správne svedčí stále sa zvyšujúci počet iných štvorkoliek a skútrov. Na pláž sa dá ísť iba peši (našťastie), takže posledné parkovisko je pekne plné. Na konci parkoviska je značka upozorňujúca na zákaz vstupu, čo je veľmi vtipné vzhľadom na to, že červená pláž je jedno z najvyhľadávanejších miest na ostrove. Nehovoriac o pláži bielej, na ktorú sa dá dostať iba loďou a tá jazdí práve z červenej. Po skalách treba prejsť asi 200 metrov a potom sa otvorí výhľad na neveľkú  pláž, ktorej hlavným ťahákom, ako je už z názvu jasné, sú strmé červené skaly a čierno-červený piesok.

santorini_2015-0037.jpg santorini_2015-0038.jpg santorini_2015-0040.jpg

Trepať sa ešte aj na bielu pláž by už bolo na dnes naozaj veľa a na druhú stranu sa mi sem už druhýkrát nebude chcieť ísť. Biela pláž sa teda bude musieť zaobísť bez nás. Keď už sme tu, tak si doprajeme trochu komfortu a zaplatíme si dve ležadlá so slnečníkom dokopy za 8 €. Kúpeme sa, čítame a ako sa zvečerieva ľudí začína ubúdať. Už som si myslel, že sa nestane nič vtipné, ale mýlil som sa. Neskôr prídu dve mieste devy, ktoré majú jasný cieľ. A tým je asi vytvoriť rekord v počte selfie. Len mi nie je celkom jasné prečo sa fotia samé, keď sa môžu navzájom 🙂 Fotili sa po celý čas, ktorý sme na pláži boli a ešte aj keď sme odchádzali. Ani im nevadilo, že sa na nich zopár ľudí smialo. Išli si za svojim. Pláž opúšťame pri neskorom mäkkom svetle pomaly zapadajúceho slnka.

santorini_2015-0041.jpg santorini_2015-0042.jpg santorini_2015-0043.jpg santorini_2015-0051.jpg

Na Santorini sú vraj legendárne západy slnka, tak to rozhodne nemôžeme prepásť! Do mesta Oia (to je to, ktoré na každej fotke reprezentuje Santorini) sa chystáme zajtra, tak na dnes máme vymyslené pozrieť si ho od majáku, ktorý sa nachádza na najzápadnejšom konci južnej časti ostrova. Okrem nás malo tento nápad ešte ďalších minimálne 50 ľudí, ale nevadí, miesto sme si našli.

santorini_2015-0052.jpg santorini_2015-0053.jpg santorini_2015-0054.jpg santorini_2015-0057.jpg santorini_2015-0058.jpg

A keďže som netrpezlivý, tak sme vydržali iba do momentu, kedy slnko zmizlo za horizont, ale legendárne sfarbenia oblohy do ružovo/červena sme videli akurát tak v spätnom zrkadle 🙂 Deň zakončujeme ďalšou fľašou vína Avarino pri bazéne. Dnes pijeme červené.