Turecko & Irak 2011

Deň 5 – Arbil

7.3.2011

V noci celkom slušne fúkalo, čo dáva tušiť, že dnešný deň slnečný pravdepodobne nebude. Ráno je zatiahnuté a vyzerá to na dážď. Z hotela sa vyberiem do bazaaru, kde sa chvíľu prechádzam a potom si spred citadely beriem taxík do kresťanskej štvrte Ainkawa.

IMGP2998.jpg IMGP3002.JPG IMGP3005.jpg

Taxikár ma vysadí niekde v nej a ja sa teda vyberám na náhodu jedným smerom trochu sa prejsť ulicami. Prejdem krížom krážom zopár z nich, kde okrem iného míňam aj bar a niekoľko obchodov s alkoholom.

IMGP3009.jpg IMGP3012.JPG IMGP3013.JPG IMGP3022.jpg IMGP3028.jpg IMGP3030.JPG IMGP3031.jpg

Narazím aj na kostol, ktorý stráži ozbrojená ochranka. Poza kostol sa uličkami vraciam neďaleko miesta, kde som vystúpil.

IMGP3038.jpg IMGP3040.jpg IMGP3043.jpg IMGP3044.jpg IMGP3045.jpg

Zlákajú ma obchody s chlastom, tak si ich zopár prejdem a len domácim závidím ceny whiskey, ktoré začínajú na 6000ID (4€) za liter. Neodolám a beriem si litrovú Grand MacNish a dve libanonské pivá. Taxíkom sa veziem späť do hotela, kde náklad vyložím.

IMGP3046.JPG IMGP3048.JPG

Začalo pršať, tak sa chvíľu zdržím na izbe a keďže dážď stále neprestáva odchádzam do bazaaru, kde sa po chvíli strácam v spleti uličiek s obchodmi s najrôznejším tovarom.

IMGP3061.JPG IMGP3065.JPG

Začína na mňa prichádzať hlad, tak vychádzam z bazaaru a v neďalekej reštaurácií si dávam na obed polievku a dva kebaby.

IMGP3068.jpg IMGP3070.jpg IMGP3073.JPG IMGP3078.JPG IMGP3079.jpg IMGP3080.jpg

Po obede sa vydám smerom k parlamentu a odtiaľ zamierim k Minaret parku. Po ceste sa na mňa nalepí jeden žobrajúci chalan, ktorý chce samozrejme peniaze a keďže mu žiadne nedávam prenasleduje ma. Keď už za mnou nejaký čas stále chodí začína to byť blbé jednému domácemu, ktorý za ním príde, a dá mu nejaké peniaze nech ma neotravuje. Potom si chvíľu pokecáme, ale vzhľadom nato, že sa ponáhľa tak naozaj len krátku chvíľu.

Z hlavnej ulice si odskočím pozrieť aj nejaké bočné uličky, až sa dostávam na križovatku, odkiaľ už je Minaret park na dohľad.

IMGP3089.jpg IMGP3090.jpg IMGP3093.jpg IMGP3102.jpg

Prejdem sa k nemu, odfotím si minaret s odlomeným vrchom, čo je hlavný ťahák tohto parku a cez križovatku sa inou cestou vraciam do centra.

IMGP3105.jpg IMGP3110.jpg IMGP3114.JPG

Nasledujúcu pol hodinu strávim v bazaare obchádzaním rôznych obchodov a zháňaním otvárača na fľaše. Po niekoľkých rozhovoroch a pozvaniach na čas sa mi ho konečne v jednom obchode s kuchynskými potrebami darí kúpiť.

IMGP3116.JPG IMGP3117.JPG

Vraciam sa na izbu, kde oddychujem pri telke a pive. Večer, keď sa chystám do mesta na večeru, počas toho ako zamykám izbu zrazu začujem známy hlas. To na mňa kričia chalani zo včera, resp. časť z nich. Dnes boli na výlete v Suleymanii a dvaja sa rozhodli už odísť nazad do Turecka a zvyšní traja chcú ešte vidieť Dohuk, kam majú rovnako ako ja namierené zajtra. Do mesta teda ideme spolu.

V bazaare si v jednom z ešte otvorených obchodov dáme džús, vyskúšame miestne sladkosti, na večeru si dáme kebab a skončíme na námestí pri vodnej fajke. Dohodneme sa na zajtrajšom odchode a na záver si ešte vyjdeme pred citadelu spraviť si spoločnú fotku.