Ukrajina 2016

Deň 4 – Z Ľvova do Užhorodu a domov

28.6.2016

Budík o 8:00 po troch hodinách spánku je veľmi príjemný. Na autopilota ideme na raňajky a potom naspäť na izbu pobaliť sa.

ukraine_2016_huawei_p8_lite0281

Električkou sa vezieme na stanicu, kde si ešte v čakárni stihneme dať kávu. Vlak je spací, kúpili sme si tretiu triedu, tzv. Plackartnyj (otvorený vozeň). Môžme teda dospať prebdenú noc.

ukraine_2016_huawei_p8_lite0283

ukraine_2016_huawei_p8_lite0286

ukraine_2016_huawei_p8_lite0288

ukraine_2016_huawei_p8_lite0292

Po šiestich hodinách konečne vystupujeme na stanici v Užhorode. Hneď si to namierime do reštaurácie/vývarovne neďaleko stanice, kde si dáme výborné polievky a rezne.

ukraine_2016_huawei_p8_lite0297

ukraine_2016_huawei_p8_lite0298

Posledné hrivny míňame v potravinách a na pivo pred stanicou. 19:20 prichádza autobus LEO Expressu, ktorým sa po 15 minútach dostávame na hranice. Tentokrát to trvá dlhšie ako cestou sem, prechádzame predsa schengenskú hranicu. Ale dopadne to v pohode, našťastie tu cestujú samé bezproblémové typy (až na jedného mierne vyšinutého asi 40-50 ročného holanďana s detskými tyrkysovými hodinkami, tyrkysovou dekou obviazanou okolo pása a špinavými nohavicami a košeľou, ktorý sa s nami dal do reči už na stanici v Užhorode a cestu si kráti popíjaním nejakej pálenky priamo z fľaše bez brzdy).

ukraine_2016_huawei_p8_lite0302

Nasleduje už iba rozkúskovaná nočná cesta do Bratislavy. V košiciach hodinu čakáme na vlak LEO Expressu do Žiliny. Super správa je, že ide prázdny a máme sedadlá v štvorke. Tie sa dajú sklopiť k sebe a dá sa na nich celkom dobre pospávať. Stevardi aj stlmia svetlá, tak cesta prebieha celkom dobre. V Žiline sme o tretej ráno a čakáme ďalšiu hodinu na vlak do Bratislavy. Tu už nás otravuje zopár neodbytných indivíduií.

ukraine_2016_huawei_p8_lite0308

ukraine_2016_huawei_p8_lite0311

Posledný úsek je najhorší, nedarí sa mi spať a to sme až do Trnavy v kupé sami. V Trnave už nastúpi kopec ľudí smer práca a v Bratislave sme čo nevidieť o siedmej ráno.