Istria 2014

Deň 4 – Pula

29.7.2014

Budíme sa niečo medzi siedmou-ôsmou. V kľudnom tempe sa vychystáme ,umyjeme si zuby a ideme si kúpiť raňajky. Vo Fažane je malý prístav, ktorý vozí ľudí na výlety do národného parku na ostrov Brijuni, preto je tu už od rána rušno. Stánky so suvenírmi už tiež fičia v plnom prúde, preto sa z centra presúvame do bočných uličiek s cieľom nájsť pekáreň. Na tú narazíme po pár metroch, tak si kupujeme nejaké pečivo. Raňajkujeme na lavičke pri vode a sledujeme tmavé mraky, ale zatiaľ z nich našťastie neprší.

IMGP4334.JPG IMGP4336.JPG IMGP4339.JPG IMGP4345.JPG

Ani nedojeme a spustí sa lejak, tak sa bežíme schovať pod markízu neďalekej kaviarne. Dážď o chvíľu ustane, ale na kúpanie to dnes na 99% nebude. Po raňajkách máme chuť na kávu, tak sa ideme po nejakej poobzerať. Pred miestnym supermarketom je terasa, tak sa usadíme a rozmýšľame čo budeme dnes robiť. Rozhodneme sa ísť sa pozrieť do Puly. Vypijeme kávu, v obchode si kúpime nejaké blbosti a vraciame sa k autu.

IMGP4348.JPG IMGP4349.JPG

Do Puly to nie je ani 10 kilometrov, tak sme tam už o pár minút. Hľadáme miesto na parkovanie a to sa nám nakoniec podarí nájsť za panelákmi neďaleko autobusovej stanice na ulici 43. istarske divizije. Hlavným ťahákom mesta je rímsky amfiteáter, ktorý začali stavať už 27 rokov p.n.l. K nemu sa dostávame takmer hneď, už z diaľky ho prezrádzajú doslova davy turistov.

IMGP4354.JPG IMGP4358.JPG IMGP4361.JPG IMGP4362.JPG IMGP4363.JPG IMGP4372.JPG

Nezdržujeme sa tu teda dlhšie ako je nutné a pokračujeme ďalej. Počasie je stále také nijaké, je zatiahnuté a vyzerá to, ako by sa malo každú chvíľu rozpršať. Začíname byť hladní, tak by sa hodilo zájsť niekam na obed. Prichádzame do centra, kde stojí aj budova tržnice. Ideme sa pozrieť dnu, či sa tu dá jesť, ale zas raz sme nerozhodní, tak nakoniec si nesadneme, ale ideme inde. Pri tržnici si na terase dáme obedňajšiu kávu.

IMGP4377.JPG IMGP4380.JPG IMGP4383.JPG IMGP4385.JPG IMGP4389.JPG

Dohodneme sa, že niečo na obed si kúpime cestou k autu. K tomu sa ale vyberieme bočnými uličkami, kde samozrejme nič nie je. Skončíme teda v pekárni pri stanici, aké kupujeme nejaké bureky. Tie zjeme pri aute na parkovisku a pred odchodom z Puly sa ešte zastavíme v supermarkete, kde doplníme zásoby vína a ovocia.

IMGP4394.JPG IMGP4395.JPG IMGP4398.JPG IMGP4403.JPG IMGP4404.JPG IMGP4405.JPG IMGP4440.JPG

Zvyšok dňa oddychujeme na pláži, kde využívame slnko, ktoré konečne vyšlo z pod mrakov. Večer si ešte na pláži otvoríme víno. V noci sa zabudím na silnú búrku a nato, ako mi z pootvoreného okna prší na tvár. Spať v aute počas lejaku nie je nič extra, ale zvládneme to.