Moskva 2012

Deň 4 – Moskva

9.4.2012

Lietadlo nám letí o štvrť na sedem večer, tak máme čas ešte čo-to pozrieť. Ráno odchádzame z hostela a metrom sa vezieme na Paveletskaya vokzal, odkiaľ chodí na letisko vlak Aeroexpress. Odkedy sa mi raz v Sofii podarilo zmeškať liatadlo, tak už nechcem riskovať a cesta maršrutkou, keby bola náhodou nejaká kolóna, by mohla odlet skomplikovať. Pred stanicou prebieha rozsiahla rekonštrukcia, tak je polovica námestia rozkopaná. Na stanici sa nám podarí nájsť úschovňu, tak si tam dávame ruksaky.

Ideme si pozrieť stanicu a nástupište, turistov využívajúcich Aeroexpress je tu plno. V stánku si kupujeme rannú kávu, ktorú si vychutnávame na múriku pred stanicou.

moscow2_316.JPG moscow2_327.JPG moscow2_329.JPG moscow2_330.jpg moscow2_332.jpg

V tejto časti Moskvy sme ešte neboli, tak sa vydávame peši po hlavnej ulici Valovaya lemovanej velkými domami smerom na západ. Napravo si všimnem supermarket, sem sa ešte vrátime pred odletom.

moscow2_334.JPG moscow2_335.JPG moscow2_337.JPG moscow2_341.JPG

Tak si vykračujeme, až prichádzame na veľkú rušnú križovatku. Tu si spravíme jedno spoločné foto a rozhodujeme sa kade ďalej.

moscow2_345.JPG moscow2_349.jpg

Voľba padá na ulicu Boľshaya Polyanka, ktorá vyzerá byt menej rušná a mala by nás zaviezť približne niekam ku Katedrále Krista Spasiteľa. Cestou míňame typické moskovské domy aj typické ruské paneláky.

moscow2_352.jpg moscow2_353.JPG moscow2_358.JPGmoscow2_365.JPG

Napravo sa vynorí malý kostol výraznej červenej farby. Janka sa chce pozrieť dnu, tak ju najprv čakám vonku. Po chvíli tam nakuknem, ale jedna stará pani mi niečo, čomu nerozumiem hovorí, tak pre istotu idem von.

moscow2_366.JPG moscow2_367.JPG moscow2_368.JPG

Prichádzame k vode a neďaleko sa týči veľká socha Petra Veľkého, akýsi pamätník, ktorý vznikol k výročiu 300. rokov ruského námorníctva, ktoré bolo založené práve Petrom Veľkým. Navrhol ju gruzínsky dizajnér Zurab Tsereteli. 98 metrová socha bola vztýčená v roku 1997.

moscow2_370.JPG moscow2_372.JPGmoscow2_379.JPG

Dnes sme ešte nevideli Červené námestie, tak to treba napraviť. Rieka Moskva má v centre taký malý separátny tok, ktorý v podstate vytvára v strede mesta ostrov. Prichádzame k jednému pešiemu mostu ponad toto rameno, na ktorom je niekoľko železných konštrukcií v tvare stromu. Tie slúžia na zvyk mladomanželov umiestňovať zámok. Niekde sa dáva na mosty, niekde iba na nejakú konštrukciu trčiacu zo steny a tu na železné stromy. A tých je niekoľko a sú zámkami doslova obsypané.

moscow2_386.JPG moscow2_388.JPG moscow2_389.JPG

Prejdeme pár metrov a pred nami sa na druhom brehu vynorí Kremeľ. Cez most sa dostávame na Červené námestie. Posledné chvíle, posledné fotky a odchádzame metrom na stanicu.

moscow2_393.JPG moscow2_400.JPG moscow2_406.JPG moscow2_415.JPG moscow2_419.JPG moscow2_425.JPG

Na stanici márne hľadáme staničnú reštauráciu. Nakoniec skončíme v malých potravinách cez ulicu, pred ktorými sa zgrupujú bezdomovci. Tu si kupujem pivo a ešte berieme nejaké jedlo. V momente ako výjdeme von zbadáme malé bistro 😀 Posledné ruble ideme otrieskať do supermarketu. Nezdá sa to, ale je to cez trištvrte kilometra. Domov kupujeme nejaké ruské čokolády a každý sedmičku vodky, ktoré stoja v porovnaní so slovenskom pár korún. Na stanicu máme celkom naponáhlo, najmä predieranie sa cez ľudí v preplnenom podchode nás zdržuje. Z úschovne berieme ruksaky a vonku sa spustí silný lejak. Na nástupišti k vlaku Aeroexpress nie je strecha, vlak je ešte zatvorený, tak sa všetci tlačíme na schodisku. To trvá asi desať minút, pokým sa dvere konečne otvoria a ľudia sa pohnú smerom k vlaku. Vlak sa pohýna, otváram si pivo a sledujeme daždivú Moskvu. Vystupujeme priamo pri letisku. Nasleduje už iba niekoľko kontrol, vrátane kompletného telesného skeneru a vyzúvania, odlet domov a odvoz zo Schwechatu.

moscow2_427.JPG moscow2_432.jpg moscow2_435.JPG moscow2_444.JPG moscow2_446.JPG moscow2_454.JPG