Balkán 2009

Deň 4 – Istanbul

2.7.2009

Z hostela sa vytrepeme až niečo po desiatej a okolo vlakovej stanice prichádzame do prístavu.

DSCF8460.JPG DSCF8464.JPG DSCF8465.JPG

Rozhodujeme sa využiť vyhliadkovú plavbu po Bospore a nastupujeme na loďku. Postarší námorník pendlujúci pomedzi turistov a snažiaci sa získať zákazníkov na nadchádzajúcu plavbu nemá s nahováraním príliš veľa práce, čomu podľa nás prispieva hlavne fakt, že nejde o bežnú turistickú loď obrovských rozmerov, ale sympatickú klasickú rybársku bárku, prudko zmietanú pobrežnými vlnami. O pár minút sa zaplnia aj zostávaúce prázdne miesta na drevených laviciach lodnej terasy a vyrážame. Spočiatku plavba pripomína jazdu na centrifúge, ale hladina sa čoskoro ukľudní a oddávame sa slnečným lúčom, pofukujúcemu vetríku a prekrásnemu výhľadu na Bosporské pobrežie Istanbulu. Hoci loď nejde príliš rýchlo, nevinný ľahký  vetrík robí svoje a začína nám chýbať dusno a 41 stupňov. Kapitán ale myslel na všetko a počas druhej polovice plavby sa po prvýkrát zoznamujeme s asi najpopulárnejším tureckým nápojom – čiernym (extra silným) čajom. Čaj sa podáva všade, v malých sklenených pohárikoch. Na ulici bežne vidieť “roznášačov čaju”, obsluhujúcich záujemcov o bezkonkurenčne najllepšie osvieženie, piamo vo víre veľkomesta. Plavba trvá 2 hodiny a plavíme sa najprv popri európskom a späť popri ázijskom pobreží.

DSCF8478.JPG DSCF8479.JPG DSCF8501.JPG DSCF8515.JPG DSCF8516.JPG DSCF8519.JPG

Po plavbe si v meste na terase dávame jeden turecký čaj a ponárame sa do spleti uličiek, ktoré obklopujú Grand Bazaar.

DSCF8550.JPG DSCF8554.JPG DSCF8555.JPG DSCF8556.JPG

Mám chuť na ustrice a tak ich hľadáme asi hodinu, až sa nám ich podarí nájsť na opačnej strane na Ordu Caddesi. O kúsok ďalej sa zastavujeme na obed na kebab. Po obede sa presúvame ku zástavke Sultanahmet, kde sa vyvalíme do trávy, oddychujeme a pozorujeme ľudí , ktorí prechádzajú okolo.

Po oddychu máme namierené na Kennedy Caddesi.

DSCF8585.JPG DSCF8586.JPG DSCF8590.JPG

Nejaký čas sa prechádzame popri pobreží a pomaly sa vraciame do hostela.

DSCF8591.JPG DSCF8597.JPG DSCF8599.JPG DSCF8600.JPG DSCF8602.JPG

Večer ešte skočíme urobiť pár nočných záberov.