Jordánsko 2016

Deň 3 – Wadi Rum & Aqaba

19.11.2016

Pôvodne som si chcel privstať na východ slnka, len som si potom vlastne uvedomil, že východ neuvidím, lebo mi v ňom bráni ta masívna skala, ktorá je vedľa kempu. Vstal som teda až o šiestej, že sa idem prejsť po kempe, kým ešte všetci spia. Vonku naozaj ešte nikoho nebolo, tak som si to vyšiel k hlavnému stanu, kde bol ešte bordel zo včerajška. Slnko pomaly aspoň začalo osvetľovať protiľahlé kopce, tak som si mohol spraviť pár fotiek. Začala sa tu so mnou družiť aj lokálna prerastená mačka, ktorá sledovala každý môj krok.

wadi_rum_2016_0012.JPG wadi_rum_2016_0014.JPG wadi_rum_2016_0017.JPG wadi_rum_2016_0019.JPG

jordan_2016_huawei_p8_lite0087

wadi_rum_2016_0022.JPG wadi_rum_2016_0023.JPG wadi_rum_2016_0024.JPG wadi_rum_2016_0026.jpg wadi_rum_2016_0027.JPG

Postupne sa začali budiť najprv “zamestnanci”, ktorí začali robiť poriadok a potom aj ostatní návštevníci. O siedmej, kedy sa začali podávať raňajky, tam už boli nastúpení skoro všetci. K dispozícií bol chlieb, vajcia, výborná fazuľová kaša a potom nejaké sladké vecičky a čaj. Ja som sa naraňajkoval dobre, len Janke nie všetko chutilo.

jordan_2016_huawei_p8_lite0088 jordan_2016_huawei_p8_lite0089

Tí čo si zaplatili jeep tour, začali postupne opúšťať kemp a ja som ešte skúsil zjednať cenu, ale nechceli spustiť ani dirham, tak sme sa vykašľali nato. Raňajky mali trvať od siedmej do ôsmej, ale 7:55 ná už hnali do auta, že rýchlo rýchlo, aby sme sa vás zbavili a zaviezli vás naspäť do dediny. Nedáš prachy, tak vypadni. Aspoň tá cesta do dediny cez púšť pomedzi skaly za ranného slnka stála zato.

wadi_rum_2016_0029.JPG wadi_rum_2016_0032.JPG wadi_rum_2016_0035.JPG

jordan_2016_huawei_p8_lite0097

V dedine nás najprv spolu s ďalšími dvoma spolucestujúcimi vysadia pred kanceláriou, že si máme ísť sadnúť dnu. Neviem načo. 5 minút nato nás teda vezmú k autu na parkovisko. Celá platba prebieha až tu z ruky do ruky. Nakoniec platíme 40 JOD za oboch, čo je menej, ako som počítal na základe všetkých tých dohôd. Aspoň že tak.

Z dediny sa teda ideme pozrieť k tej vlakovej stanici. Tu už to také mŕtve ako včera nie je, v lokomotíve je rušňovodič a niečo sa chystá. Ako si ju fotíme, tak si nás všimne a už nás aj volá hore. V “naštartovanej” parnej lokomotíve sme prvý raz, dokonca nám dovolí zatrúbiť 😀 Aj sa spolu odfotíme. Ako sa prechádzame po vlaku, začínajú postupne prichádzať autobusy. Najprv jeden so školákmi a potom dva s nemeckými turistami. Tí všetci vlak kompletne obsadia. Pýtma sa o čo tu ide a je ot nejaký zaplatený nejaký výlet so simulovaným bojom. Má to trvať cca jednu hodinu a za padíka (EUR) sa snažia zlákať aj nás. Ale necháme si zájsť chuť. Keď sú všetci na palube, tak vlak sa pomaly rozbieha a my odchádzame teda tiež.

wadi_rum_2016_0049.JPG wadi_rum_2016_0045.JPG

jordan_2016_huawei_p8_lite0101

wadi_rum_2016_0046.JPG wadi_rum_2016_0047.JPG wadi_rum_2016_0051.JPG wadi_rum_2016_0057.JPG wadi_rum_2016_0058.JPG

Program na zvyšok dňa je asi taký, že sa chcem ísť pozrieť k hranici so Saudskou Arábiou a potom okúpať v mori. Podvečer vrátiť auto a prejsť sa po Aqabe. Potrebujeme aj tankovať, ale ako naschvál nie je nikde pumpa. Po niekoľkých kilometroch schádzame z diaľnice na cestu smerom k Durra border a premávky tu značne ubudne. Keď aj nejaká je, tvoria ju hlavne kamióny. Svieti nám už rezerva a našťastie v hodine dvanástej natrafíme aj na pumpu. Tankujem len pár litrov, čo by nám malo vystačiť akurát do mesta a nech to vrátim s rovnakým stavom benzínu. Pár kilometrov pred hranicou začína industriálna zóna so samými továrňami.

Na hranici sa dostaneme maximálne na dohľad k tej jordánkej, saudská je bohužiaľ o kilometer ďalej a za zákrutou. Ale aspoň hore na kopci vidíme plot oddeľujúci tieto dve krajiny. Ako si tak stojíme na štyroch svetlách, tak okolo nás prefrčí malý autobus bez strechy naložený turistami, ktorí si to tu prišli obzrieť tiež. Spraví si iba kolečko pri hranici a už aj idú preč. V navigácií si zatiaľ nastavím smer Aqaba a fičíme aj my. Vymotáme sa spomedzi továrni a chemických fabrík a o pár kilometrov ďalej už začínajú rezorty luxusných hotelov a ich súkromných pláží. Ešte chvíľu ideme, až sa dostávame k rozsiahlym verejným plážam, kde takmer nikto nie je. Parkujeme auto, berieme veci a ja idem rovno otestovať vodu. Voda teplá, tak sa hneď aj okúpem. Ako vychádzam z vody, tak naše biele telá sú tu opäť atrakciou a štyri nesmelé tínedžerky sa s nami chcú strašne fotiť. Tak im spravíme radosť 😀

aqaba_2016_0011.JPG aqaba_2016_0012.JPG aqaba_2016_0015.JPG

jordan_2016_huawei_p8_lite0113

Ako preschnem, tak sa ideme naobedovať. Kúsok odtiaľto je pár malých hotelov aj s reštauráciami. Skončíme hneď v prvom. Janka si dáva hummus s mäsom a ja grilované kalamáre, ktoré sú vy-ni-ka-jú-ce!

jordan_2016_huawei_p8_lite0118

jordan_2016_huawei_p8_lite0117

Podľa mapy je tu blízko akvárium, tak ideme pozrieť čo je to zač. Vstupné 7 JOD sa podarí zjednať na 5, ale aj tak je to na tú cenu celkom malé, pár akvárií a to je všetko. Hlavne keď si zoberiem, že akvárium v Osake stálo raz toľko a bolo asi 20 krát lepšie. Aspoň tu teda majú krokodíla.

jordan_2016_huawei_p8_lite0127

aqaba_2016_0022.JPG aqaba_2016_0023.JPG

Pokračujeme do mesta, kde najprv trochu neúspešne hľadáme náš hotel Golden Rose, keďže MAPS.ME nie je úplne aktuálna čo sa týka jednosmeriek. Ubytovávame sa a ja is dávam rýchlu sprchu, aby som zmyl soľ z mora.

Auto síce môžeme mať do šiestej, ale voziť sa už nikam neplánujeme, tak ho ideme rovno vrátiť. To je hotové za dve minúty, tak sa ideme prejsť po meste. Okolo mešity, ktorá bola vybudovaná v rámci developerského projektu Marsa Zayed sa dostávame k moru. Tu sa vo veľkom piknikuje a prechádza. Kúsok sa prejdeme aj my a potom si sadneme na čaj. Zaplatím dopredu, nech to mám z krku a posedíme si až do zotmenia.

aqaba_2016_0027.JPG aqaba_2016_0029.JPG aqaba_2016_0034.JPG aqaba_2016_0039.JPG aqaba_2016_0042.JPG aqaba_2016_0044.JPG aqaba_2016_0045.JPG

Ako odchádzame, tak za nami dobehnú traja chalani, že kde ideme, že máme zaplatiť. Už je to naozaj otravné, tak mu hovorím, že som platil na začiatku (to tam bol iný, ktorý medzitým odišiel) a že mu v žiadnom prípade nič nedám. Ešte má tu drzosť pýtať si za dva zaplatené sáčkové čaje takmer 7€. To už sa ho pýtam, či je načisto prepnutý a ideme preč. Blbečkovia to proste budú skúšať stále. A to nehovorím o tom, že ideme po chodníku a každých 30 sekúnd pribrzdí taxík a ponúka nám odvoz do Petry, Wadi Rum atď. Fakt neviem, či tí ľudia nerozmýšľajú, taxík je tu na každom metri, keby sme nejaký potrebovali, tak si ho rovno vezmem.

aqaba_2016_0047.JPG aqaba_2016_0049.JPG

Tak sa ešte takto podvečer poprechádzame niekoľkými uličkami s obchodmi. Pristavíme sa až pri jednom, kde sa nás tradične predavač pýta odkiaľ sme a po odpovedi Slovakia hneď povie “ahoj!” a začne spievať “nepi jano, nepi vodu…”, tak sa dáme do reči. Pozve nás na čaj, ale fakt pozve, nič zato nechce, konečne nikto, kto z nás len nechce ťahať prachy. Ukáže nám aj zopár slovensky a česky písaných odporúčaní, lebo mimo iného sa živí aj sprevádzaním do Petry, Wadi Rum atď. Poradí nám aj kde je pekáreň, aby sme si mohli kúpiť raňajky. Chvíľu teda pokecáme a lúčime sa.

aqaba_2016_0052.JPG aqaba_2016_0053.JPG aqaba_2016_0058.JPG

jordan_2016_huawei_p8_lite0140

V pekárni kúpime pečivo s oreganom a praclíky na večeru. Volám ešte na číslo, ktoré sme dostali pri prechode hraníc na chlapíka, ktorý nás ma zajtra vyzdvihnúť a odviezť späť na hranice. Na potvrdení máme čas 7:00, ale vraj auto príde až o pol ôsmej. Máme z toho trochu stres, lebo je to prechod hraníc, potom cesta na letisko a to ešte nevieme koľko bude trvať kontrola. Vraciame sa na izbu, kde ešte píšem Jiřímu sms, že prídeme pred ich hotel, nech nás auto zoberie z jedného miesta a nestrácame čas, keď už ideme neskôr, ako sme pôvodne počítali.