Ukrajina 2013

Deň 3 – Užhorod & Ľvov

28.4.2013

Ráno balíme veci a okolo 11 sa odubytovávame. Z hotela si to namierime na stanicu, kde nájdeme kameru schovy a odkladáme si ruksaky.

Zo stanice sa vyberáme do uličiek obytnej štvrti, ktorá je skoro oproti. Po chvíli narazíme na rohu na potraviny. Majú aj kryté posedenie s dvomi stolmi, tak to využívame a kupujeme si kávu a chvíľu si posedíme.

uzhgorod-0057.JPG uzhgorod-0059.JPG uzhgorod-0060.JPG uzhgorod-0061.JPG

Z potravín sa vyberáme ďalej po ulici, ktorá sa ale čoraz viac vyprázdňuje, až sa ukáže, že je slepá. Presúvame sa teda späť k potravinám a inou pokračujeme ďalej. Onedlho vychádzame na celkom rušnej ulici (Švábska) vedúcej do centra.

uzhgorod-0062.JPG uzhgorod-0063.JPG uzhgorod-0064.JPG uzhgorod-0065.JPG uzhgorod-0066.JPG uzhgorod-0067.JPG uzhgorod-0069.JPGuzhgorod-0070.JPG uzhgorod-0071.JPG

Začíname byť hladní, tak sondujeme po nejakej obedovej možnosti. Míňame grécku reštauráciu a hľadáme ďalej, ale stále nič. Prejdeme celú ulicu Lva Tolstoho po jej kilometrovej dĺžke, ale stále nič, žiadna reštaurácia. Dostávame sa až na kruhový objazd k hotelu Užhorod, kde je pri detskom ihrisku nedraho vyzerajúca reštaurácia, ktorá má aj terasu, čo nám vyhovuje.

uzhgorod-0072.JPG uzhgorod-0073.JPG uzhgorod-0074.JPG

Dávame si pivo a objednávame si halušky, ku ktorým je popis, že sú omastené a s bryndzou. Čakáme celkom dosť, keď už začíname byť nervózni, kde to viazne, príde k nám čašníčka. Ospravedlňuje sa, že na jedlo čakáme skoro 90 minút, ale že nastali nejaké zmätky a že ich kuchár je tak trochu mimo. Tiež sa pýta, či sme ochotní ešte trošku počkať. Pri tom, aký sme hladní, tak áno a objednávame si ešte jedno pivo, keďže to čo sme si šetrili k jedlu sme za ten čas vypili. Nakoniec sa víťazne objaví čašníčka s jedlom. Vysvitne, že sú to obyčajné cestoviny len s maslom a troškou pažítky, ktoré musia byť aj s cestou z obchodu hotové za 10 minút. Čiže náš plán prejsť si ešte centrum padá a hneď ako dojeme odchádzame na stanicu.

uzhgorod-0075.JPG uzhgorod-0076.JPG uzhgorod-0077.JPG uzhgorod-0078.JPG

Cestou si ešte v potravinách kupujeme občerstvenie do vlaku. Na stanicu je to len kúsok, berieme si ruksaky a ideme na nástupište 1, kde už je pristavený náš vlak.

Aj napriek tomu, že odchádzame 15:40 a príchod máme krátko pred desiatou, cestujeme spacím vlakom. Po nájdení vozňa číslo 13 a miest 25 a 27 sa môžeme pohodlne usadiť. Onedlho na to, sa vlak pohne a sprievodca nám rozdáva obliečky. Spravíme si postele a 6 hodinový presun do Ľvova je hneď príjemnejší. Hlavne, keď to porovnáme s našim IC vlakom so žiadnym miestom na nohy. Cesta za oknami ubieha pomaly, ale za to s krásnou krajinou. Cestou zažijeme aj búrku a následne na to dúhu.

uzhgorod-0080.JPG uzhgorod-0081.JPG uzhgorod-0082.JPGuzhgorod-0083.JPG uzhgorod-0084.JPG uzhgorod-0085.JPG uzhgorod-0086.JPG uzhgorod-0088.JPG uzhgorod-0089.JPG uzhgorod-0090.JPG uzhgorod-0091.JPG uzhgorod-0092.JPG uzhgorod-0093.JPG uzhgorod-0095.JPG

Do Ľvova dorážame na minútu presne o 21:47. Na nástupišti si ešte spravíme zopár fotiek.

lviv-0002.JPG lviv-0003.JPG

Hneď pred stanicou našťastie stojí električka, ktoré ide naším smerom, tak do nej hneď nastupujeme. Po 1,5 UAH si kupujeme lístky a vezieme sa 4 zastávky k opere.

lviv-0004.JPG lviv-0005.JPG

Od nej to je nejakých 100 metrov k hotelu Lviv, kde máme rezervované ubytovanie. Na recepcii platíme 260 UAH za double improved tourist class a výťahom sa vezieme na 5 poschodie. Izba je malá, v pôvodnom stave s telkou a umývadlom. Vybaľujeme si veci, berieme statív a ideme na chvíľu do mesta. Na konci chodby je balkón, z ktorého si ešte predtým spravím tiež nejaké zábery.

lviv-0006.JPG lviv-0008.JPG lviv-0009.JPG

V meste si to namierime rovno k opere, chvíľu sa pomotáme okolo a radi by sme si ešte dali niečo jesť. O uličku vedľa nájdeme malú nonstopku, kde si dávame dva burgre a vraciame sa späť na izbu. Zaspávame pri nejakom ruskom filme s ukrajinskými titulkami.