Peloponéz 2020

Deň 3 – Tolo & Koroni

30.8.2020

Nápady s budíkom na východ slnka som zavrhol hneď ako poprvé zazvonil a spíme až do ôsmej. Plán na dnešný deň je úžasne primitívny. Najesť sa, okúpať sa, presunúť sa do ďalšieho mestečka a zopakovať to. O deviatej tak už v kaviarni tlačíme miestne pečivo. Pôvodne sme chceli využiť na kúpanie nejakú inú pláž bližšie k ubytku, ale prechádzkou po pobreží sme sa nakoniec dostali tam, kde sme boli aj včera. Opäť sme sa upratali na lehátka a vypili si rannú kávu.

Keďže do apartmánu dnes neprídu žiadni hostia, majiteľka nám ponúkla checkout kedy len chceme, čo je príjemný bonus. Na druhú stranu, naša ďalšia zastávka je odtiaľto takmer 3 hodiny cesty, tak zas tiež by som tam chcel prísť v nejakom rozumnom čase. Doobedie tak strávime pri vode a na izbu sa vraciame len osprchovať, aby sme stihli vypadnúť v nejakom rozumnom čase. To sa aj celkom darí, o pol jednej už pozorovaním autistickej mačky v záhrade čakám, kým sa Janka pobalí a pred jednou vyrážame. Cesta aj vďaka diaľnici odsýpa a jedinú zástavku máme v mestečku Petalidi, kde na fotku barbarsky prídem autom až k vode.

Posledná scénická pol hodinka je popri vode po cestách nevalnej kvality až konečne prichádzame do mestečka s príznačným názvom Koroni. Na toto ubytovanie s tajomným názvom Ta Vrachakia som sa tešil najviac. Je totiž umiestnené priamo pri vode a tým myslím naozaj priamo, more tu doslova oblizuje základové múry. Auto nechávame v prístave a úzkou slepou uličkou prichádzame k poslednému bielomodrému domu. Majiteľka býva na prízemí, tak netreba ani nikam volať a dohadovať nejaké preberanie kľúčov. Vybavenie je sparťanskejšie, aj barák ma už najlepšie časy za sebou, ale poloha a výhľad z izby s balkónom tieto negatíva hravo prebíja.

Tete dám občiansky a tá s ním instantne odíde do bytu, tak predpokladám, že mi ho aj hneď vráti. 20 minút sa nič nedeje, tak jej idem zaklopať, ale evidentne niekde odišla. Hladní tu čakať určite nebudeme, radšej sa ideme prejsť do centra na obedovečeru. Hneď na promenáde nás zláka reštaurácia Barbarossa, kde zafungujeme ako štartéri, keď si sadáme na prázdnu terasu a o 20 minút neskôr už sú obsadené ďalšie 4 stoly. Kombo chobotnice s vínom a výhľad na more je veľmi príjemné, ale chcem sa stihnúť okúpať ešte za svetla, tak to o pol šiestej balíme.

Vzhľadom nato, že dnes je nedeľa, tak je takmer všetko zatvorené, ale na mikronámestí sa v obchode so zmiešaným tovarom zadarí kúpiť biovíno, pistácie a čipsy s príchuťou oregana. More pred ubytkom je veľmi príjemné a prekvapivo čisté, zvyšok večera sa už len kúpeme a posedávame pri vínku na balkóne.