Praha 2013

Deň 3 – Praha

23.6.2013

Ráno je v podstate také isté ako predchadzajúce, len s tým, že sa musíme odubytovať. Ruksaky si nechávame na recepcii. Metrom sa vezemie na zastávku Jiřího z Poděbrat. Blízko sa nachádza Žižkovská televízni věž, ktorá je vysoká 216 metrov. Jej zaujímavosťou je, že sú na nej umiestnené aj loziace batoľatá.

IMGP8194.JPG IMGP8202.JPG IMGP8207.JPG IMGP8209.JPG

Cestou späť sa vezieme znova na Václavske námestie, ktorého dominantou je aj Technické múzeum. Neďaleko nájdeme aj malú krčmičku, kde si dáme jedno pivko a oddýchneme si.

IMGP8219.JPG IMGP8226.JPG IMGP8230.JPG IMGP8243.JPG IMGP8249.JPG

Prechádzame sa uličkami a cez Most légií máme namierené k Petřínskej rozhľadni. Cestou ešte narazíme na Pomník obetiam komunismu, na ktorom sú umiestnené sochy, ktoré pochádzajú z dielne českého sochára Olbrama Zoubka. Sôch je 7, pričom prvá je celá a ďalšie sú postupne viac a viac zmrzačené.

IMGP8257.JPG IMGP8263.JPG IMGP8271.JPG IMGP8273.JPG IMGP8275.JPG IMGP8276.JPG

Po pár metroch sa už dostávame k pozemnej lanovke, ktorá by nás vyviezla k rozhľadni. Je tu však taká dlhá rada turistov, že nemáme chuť čakať, tak ideme preč. Cestou nám začína pršať. Snažíme sa nájsť nejakú dobrú a nie drahú reštauráciu, kde by sme sa najedli, ale nikde nič. Prechádzame cez Karlov most a hľadáme ďalej. Zároveň sa zoznamujeme s ďalšími uličkami, ktoré sme ešte nevideli.

IMGP8280.JPG IMGP8285.JPG

Nakoniec nájdeme reštauráciu U dvou koček, kde je príjemne a dokonca tam hraje pán na harmonike. Dávame si ich vlastné varené pivo a českú špecialitku k tomu. Trošku sa tam zdržíme a nakoniec zisťujeme, že je už dosť hodín.

Na recepcii si berieme ruksaky a vezieme sa na autobusovú stanicu. Trošku si ju obídeme, keďže sme sa vybrali zlou cestou. Nakoniec však trafíme presne k nej. Máme ešte chvíľu čas a ten trávime v malej krčme pri stanici, v ktorej hodnotíme náš výlet.

IMGP8293.JPG IMGP8296.JPG

O piatej vyrážame späť na Slovensko. Máme ten istý autobus, ktorého súčasťou sú palubné počítače. Ja si teraz vyberám film Chyť ma ak to dokážeš a Roman Unknown s Liamom Neesonom a na zvyšný čas komédiu Horrible Bosses. Krátko pred desiatou prichádzame do Bratislavy, kde je príjemne teplo.