Moskva 2012

Deň 3 – Moskva

8.4.2012

Dnes sa chceme pozrieť na miesta, ktoré neležia v centre, ale rôzne po Moskve, takže sa budeme dosť voziť metrom 🙂 Hneď po raňajkách vyrážame na už známu stanicu metra Tsvetnoy bulvar.

moscow1_497.JPG moscow2_09.jpg moscow2_12.JPG

Prestupujeme na modrú linku a vystupujeme na západe Moskvy na stanici Park Pobedy. S hĺbkou 84 metrov pod zemou, je treťou najhlbšou na svete po kyjevskej stanici Arsenalna a petrohradskej Admiralteyskaya. Táto stanica má taktiež najdlhší eskalátor v Európe – 126 metrov dlhý so 740 schodmi. Výjsť na povrch trvá 3 minúty.

moscow2_15.jpg moscow2_20.JPG

Neďaleko je umiestnený rovnomenný park (v preklade Park Víťazstva), kam máme namierené. Najprv sa nám nepodarí trafiť správny východ. Park je obrovský, len k obelisku to je trištvrte kilometra. Ten je vysoký 141,8 metra. 10 centimetrov za každý deň vojny.

moscow2_22.jpg moscow2_27.jpg moscow2_33.JPG moscow2_34.jpg moscow2_36.JPG moscow2_38.JPG

Za obeliskom sa nachádza veľké múzeum, kde sme najprv chceli ísť, ale uvedomili sme si, že by nám trvalo veľmi dlho ho celé prejsť, tak sme túto myšlienku zavrhli.

moscow2_46.JPG moscow2_47.JPG moscow2_49.JPG moscow2_52.JPG

Namiesto toho sme si prešli areál a pozreli si niekoľko sôch a pamätníkov.

moscow2_55.JPG moscow2_60.JPG moscow2_67.jpg

Vraciame sa a v podchode si všimneme, že v malej trafike, ktorá má asi 3 x 1 meter majú okrem časopisov, novín a nejakých malinoviek aj kávu. Teta sa však ospravedlňuje, že jej musí najprv zovrieť voda a kedže nemá rýchlovarnú kanvicu, len ten hrniec na čaj, tak to chvíľu trvá. Ku káve si berieme ešte jeden icetea na doplnenie tekutín a ideme si ju vypiť hore k ceste. Vyzeráme asi miestne, lebo jedna pani s dcérou sa nás pýta ako sa niekam dostane, o čom nemáme tušenia.

moscow2_70.JPG moscow2_75.JPG

Vstupujeme opäť pod zem a máme namierené na najkrajšiu z 188 staníc metra. Onedlho už vystupujeme na stanici Komsomolskaya a je vidno, že okrem nás sem len kvôli samotnej stanici prišli aj iní ľudia, o čom svedčí plno fotoaparátov. V dobe našej návštevy to bolo už 60 rokov, odkedy ju otvorili. Tu sa chvíľu zdržíme, aby som si urobil nejaké fotky, hlavne také, kde nie je v popredí príliš veľa ľudí. A to chvíľu trvá vystihnúť taký moment.

moscow2_97.JPG moscow2_109.jpg moscow2_118.JPG moscow2_119.jpg

Ani nejdeme na povrch a cez jeden prestup sa vezieme na stanicu VDNKH. Tu sú v blízkosti dve veci, ktoré chceme vidieť – budova hotelu Kozmos a Pamätník pokoriteľov kozmu spolu s múzeom. Pamätník, teda 107 metrov pokrytých titanom je vidieť už zdiaľky. Po stranách je vyobrazený obrovský Lenin.

moscow2_126.JPG moscow2_133.JPG moscow2_135.JPG moscow2_143.JPG

Potrebujeme sa zohriať a toto múzeum vyzerá rozhodne zaujímavo, tak platíme vstupné a ideme. Čakal som suché múzeum, ale už ten nával ľudí ma presvedčil, že tomu tak nebude. Vnútri je plno zaujímavých vecí a návštevu a ani čas vnútri rozhodne neľutujem, skôr naopak a to príliš chodenie po múzeach nemusím. Hneď vedľa múzea s pamätníkom je Ruské výstavné centrum. Tu sa chvíľu poprechádzame po areáli, ktorý okrem iného zdobia aj kolotoče.

moscow2_146.JPG moscow2_152.jpg

V diaľke som zazrel obrovské paneláky, ktoré by som si chcel odfotiť, tak sa ešte prejdeme na chvíľu k nim.

moscow2_156.JPG moscow2_162.JPG moscow2_164.jpg moscow2_167.jpg moscow2_176.JPG

Neďaleko stanice metra VDNKH je však ešte jedna stanica. Odchádza odtiaľto nadzemná linka, ktorá má síce iba 6 staníc, ale vedie okolo televíznej veže Ostankino. Najprv nastúpime do vlaku, ktorý ide zlým smerom, teda jednu zástavku na konečnú. Tak vystupujeme a tentokrát už nasadáme dobre.

moscow2_179.JPG moscow2_181.JPG moscow2_185.jpg

O pár minút neskôr už ideme okolo Ostankina, vrchol sa však stráca v hmle. Vystupujeme na druhom konci linky, na stanici Timiriazevskaya. Pri tej sa nachádza trh, niečo ako miletička. Rovnako aj tu sa pohybujú rôzne indivídua. S foťákom tu radšej príliš šaškovať nechcem. Ale na druhú stranu je tu plno stánkov s lacným jedlo, kde rovno obedujeme.

moscow2_186.JPG moscow2_189.JPG

Vezieme sa do centra. V potravinách si kupujeme nejaké miestne špeciality ako drink Alkoenergy, čo je kombinácia energydrinku s alkoholom a má to asi 9% alkoholu a nejaký iný alko-lemon drink. V jednej uličke si nájdeme relatívne čistý múrik, kde sa dá sadnúť a na chvíľu si pri drinkoch oddýchneme.

moscow2_195.JPG moscow2_199.JPG moscow2_203.JPG moscow2_208.JPG

Ulicami sa dostávame až na hlavnú – Tverskaya, odkiaľ to už je kúsok na metro. Namierené máme k Lomonosovej univerzite, tá je mimo a treba tam ísť metrom.

moscow2_215.jpg moscow2_217.JPG moscow2_224.JPG moscow2_237.JPG moscow2_240.jpg moscow2_247.JPG

Keď vystúpime na zástavke Universitet vonku už je šero. Janka potrebuje ísť na záchod, tak jej nezostáva nič iné ako využiť toitoiku 😀 Pri stanici je malý trh, tak sa prejdeme a pozrieme čo tu majú.

moscow2_261.JPG moscow2_265.JPG moscow2_266.JPG moscow2_268.jpg moscow2_269.JPG moscow2_270.JPG

Lomonosova univerzita je vzdialená nejakého 1,5 kilometra vzdušnou čiarou. My sa k nej priblížime z bočnej strany, je to bližšie a chceme to stihnúť kým nebude úplná tma a nebude z nej vidno nič. Onedlho už dorazíme k areálu univerzity. Je tu aj nejaký pamätník s horiacim ohňom. Inak tu nie je nikto, snáď dvaja ľudia za celý ten čas čo sa motáme po areáli, prejdú okolo.

moscow2_274.jpg moscow2_283.jpg moscow2_285.JPG moscow2_286.jpg

Prichádza na nás hlad a bolo by vhodné dať si aj nejakú večeru. Vraciame sa na metro. Hneď vedľa je pizzeria v takom malom nákupnom dome, ale jedlo je predražené a obyčajnú pizzu sa nám nechce preplácať. Napadne ma teda ísť do staničnej reštaurácie. Moskva však má hlavných vlakových staníc 9. Voľba padne na Belorusskaja vokzal. Reštika sa nachádza na úplnom konci budovy a je prádzna. U tety si obejdnáme boršč, dáke mäso a dve pivá. Po jedne je nám hneď lepšie.

moscow2_290.jpg moscow2_296.JPG moscow2_297.JPG

Vonku sa medzitým úplne zotmelo. Pred touto stanicou je inak celkom kľud, jedna z tých menej vyťaženejších. Následuje už iba presun do hostela a spánok. Zajtra večer odlietame.