Krakow & Oswiecim 2012/2013

Deň 3 – Krakow

1.1.2013

Spíme do nejakej deviatej, treba ísť na raňajky, ktoré sa podávajú ešte hodinu. Veľa toho nezjem. Janka si ešte pospí, ja nejako neviem zaspať.

Krakow

Z hostela sa dostávame okolo druhej, máme niečo málo cez dve hodiny, kedy bude ešte svetlo.

Autobusom 292 sa vezieme na hlavnú stanicu. Zastávku pred koncom mi príde seriózne zle, ale s vypätím všetkých síl sa mi to podarí ustáť a neobšťastniť spolucestujúcich pohľadom na obsah môjho žalúdka. Na stanici nájdeme malý fastfood, kde si dáme zapiekanku – kebab, ktorú jem asi 20 minút a kávu.

Krakow Krakow

Postupne sa môj stav zlepšuje. Chceme ešte vidieť štvrť Nowa Huta, tak sa cez stanicu presúvame na zastávku električiek a kupujeme lístky.

Krakow Krakow Krakow

Vezieme sa na zastávku Plac Centralny, kde vystupujeme. Nowa Huta je najvýchodnejšia časť Krakowa. Bola postavená v rokoch 1949 – 1951 a pôvodne bola projektovaná ako samostatné mesto a vznikla ako miesto pre ubytovanie pracovníkov neďalekej huty Vladimíra Iljiča Lenina a ich rodín. Od roku 1951 administratívne spadá pod Krakow a v súčasnosti tu žije viac ako 200 000 obyvateľov, čo ju robí jednou z najľudnatejších častí mesta.

Krakow Krakow Krakow Krakow Krakow Krakow

Poprechádzame sa okolo obytných blokov a spravím si niekoľko fotiek.

Krakow Krakow Krakow

Keď už sa úplne zotmie vraciame sa do mesta. Na stanici navštívime WC a pokračujeme do centra.

Míňame krásne nasvietené divadlo Juliusza Slowackieho a dostávame sa na hlavné námestie.

Krakow Krakow Krakow Krakow

V stánkoch s jedlom si kupujeme večeru – kurací špíz a šampióny.

Krakow

Po včerajšku sme celkom unavení, navyše začína mrznúť. Do hostela sa vracime okolo Wawelu.