Kyjev 2021

Deň 3 – dúhový pochod v kyjeve

19.9.2021

Ráno sa budím na opozdený lejak zo včera. Ten postupne slabne a keď som v plne prevádzkovom móde, je po daždi. Tak sa teda nachystám zabezpečiť raňajky a s piesňou v srdci a úsmevom na perách sa veziem vo výťahu. Úsmev mi veľmi rýchlo zamrzne, keď otvorím vchodové dvere do dvora a tam na mňa zrazu pozrie vyše 100 modrých baretov. Keď vyjdem na ulicu a vidím dúhové vlajky, je mi hneď jasné, ktorá bije. “Vďaka” tomuto pochodu sa nedostanem do kaviarne, tak si môžem dať rovno otočku a prejsť sa akurát tak do vzdialenejšej Aroma Kavy, kde majú našťastie aj nejaké jedlo.

Vraciam sa na izbu, pobalíme sa a pred cestou na metro ešte cvaknem pár záberov a v dnešnej hyperkorektnej a precitlivenej dobe nechám “alegorický” voz bez komentára.

Kvôli pochodu samozrejme nefunguje ani stanica metra Teatralna, kde sme mali v pláne nastúpiť, tak sa desiatujúceho fízla pýtam, či funguje aspoň tá nasledujúca, ktorou je Palác športu. Vraj hej, tak to som zvedavý. Prejdeme uzatvoreným jesenným Chreščatykom, potom popod tržnicu a o pár minút sme pri Paláci športu. Uzatvorený je ako sa dalo čakať aj ten. Nádherné.

No čo už, k slovu prichádza opäť Uber a mĺkvy Surja nás za 344 hrivien odvezie až na Boryspiľ. Tu všetky kontroly prebehnú – ako by povedal Mirko – PIF PAF a o jediné vzrušenie sa postará nedostatok sosisiek do hotdogu v stánku a pracovníčka na gejte, ktorá pri boardingu začne vykrikovať, že buď si ľudia nasadia FFP2 alebo nikam neletia. Ešte že nosíme nejaké do zásoby, inak by bol ukrajinský pár za nami asi smutný.

Smutný som aj ja, priletieť do Viedne máme 15:35, čo mi veľkú nádej stihnúť autobus o 16:00 nedáva. Ten o 16:30 je pre istotu vypredaný a ďalší ide až 17:30. No nič, všetko sa bude riešiť operatívne na mieste. Let v Laudamotion lietadle zbehne celkom svižne, len na rozdiel od Wizzu, Ryan vo Viedni využíva autobusy, čo nám ukrajuje zopár drahocenných minút. So šťastím to však všetko nejak pekne stíhame a pred letisko to dáme za 16 minút, čo znie až neuveriteľne. To znamená, že krátko po štvrtej už sedíme na palube Flixbusu a ušetrili sme si hodinu a pol čakania. A to je na tento víkend všetko. Ak máte opustené budovy radi, tak depo jednoznačne odporúčam.