Balkán 2009

Deň 23 – Belehrad

20.7.2009

Vstávame o 4:40 a po raňajšej hygiene opúšťame hostel. Na zástavke čakáme na električku až do pol piatej, ale stále nechodí číslo 1, ktorá nám ide na stanicu, nastupujeme teda na trojku. Vystupujeme za Holiday Inn a peši prechádzame na stanicu. Našťastie všetko stíhame. Dávame ruksaky do autobusu a po malej chvíli opúšťame Sarajevo. Prvú prestávku máme už o 7:15 pri motoreste, kde dávame nejaké burgery na raňajky.

O pol desiatej sme už na hraniciach. Dostávame výstupnú pečiatku a pár minút ďalej aj vstupnú srbskú. O jedenástej máme druhú prestávku v nejakej srbskej dedine. Mame iba eurá a nemôžme si nič kúpiť, tak iba čakáme.

V Belehrade vystupujeme okolo jednej na hlavnej autobusovej stanici, odmietame ponuky taxikárov a podľa malej vytlačenej mapy sa vyberáme pred neďalekú hlavnú vlakovú stanicu nájsť hostel. Ten nachádzame po malom rozhliadnutí sa okolo a ideme skúsiť šťastie, či majú voľnú izbu. Na dnes majú, ale nejde prúd, tak nám nevedia povedať či aj na zajtra.

Na izbe si trochu pospíme a oddýchneme a do mesta sa vyberáme až o piatej. Najprv sa však zastavíme na hlavnej vlakovej stanici, ktorú máme oproti hostelu a na 22.7. si kupujeme na 21:20 dva lístky do Budapešti za 34 EUR.

DSCF0289.JPG DSCF0294.JPG

Od stanice ideme po ulici Nemamiina, kde sú oproti sebe dve veľké polozrútené ohradené budovy, pro ktorých si spravíme pár fotiek.

DSCF0306.JPG DSCF0310.JPG DSCF0315.JPG DSCF0324.JPG DSCF0327.JPG

Pokračujeme na Trg Dimitrija Tucovica, odkiaľ sa po ulici Svetok Save dostávame až ku rovnomennému chrámu.

DSCF0328.JPG DSCF0333.JPG DSCF0336.JPG

Rôznymi uličkami sa dostávame do centra, prechádzame popri tom aj okolo opusteného domu, ako vystrihnutého z hororu.

Je už tma tak sa ešte nachvíľu vyberáme k mostu Bratstva i jedinstva, kde urobíme pár nočných záberov a po ulici Karadordeva sa vraciame do hostela.