Udine 2013

Deň 2 – Udine

20.4.2013

Keď som sa zobudil, bola v izbe úplná tma. Myslel som si teda, že je ešte noc a snažil som sa spať ďalej. Keďže to už príliš nešlo, tak som v sebe našiel silu nájsť mobil a pozrieť sa koľko je hodín. Pohľad na hodnotu 10:45 ma tak šokoval, že som si v sekunde uvedomil, že tmu spôsobujú úplne zatiahnuté vonkajšie žalúzie a všetkých som zobudil tým, ako som ich s rachotom vytiahol. Raňajky nám už prepadli, ale aj tak nikto nemal chuť jesť. Dali sme sa ako tak dokopy a niečo krátko po dvanástej sa nám podarilo vyraziť z hotela s cieľom dôjsť cez centrum mesta pešo až na 6km vzdialený štadión a kúpiť si lístky na večer. Hneď pre hotelom si Alan v trafike kupuje Gazzettu dello Sport, aj keď po Taliansky nevie 😀 Ale vraj to robí zakaždým, keď je v Taliansku, tak sa tvárime, že to je v poriadku 🙂

udine-0014.JPG udine-0015.JPG

Tak ako včera, aj teraz sa vyberáme po Via Roma, prechádzame okolo Black Stuff a ďalšou ulicou sa dostávame až na malé námestie, ktorému dominuje Duomo di Udine, ktoré je sídlom miestneho arcibiskupa. Stavba tejto katedrály začala už v roku 1236 a v roku 1335 bola vysvätená.

udine-0016.JPG udine-0018.JPG udine-0020.JPG udine-0021.JPG udine-0022.JPG udine-0024.JPG udine-0025.JPG udine-0026.JPG

Na kraji námestia je malá záhrada s fontánkou s vodou, kde doplňujeme tekutiny po ťažkej noci.

Krátkym prechodom popod dom sa dostávame až do samotného centra mesta a vychádzame na Piazza della Libertà. Tomuto námestiu dominuje radnica Loggia del Lionello z 15. storočia, naproti ktorej je Loggia di San Giovanni a Torre dell’Orologio. Urobím si niekoľko fotiek a chvíľu si na námestí posedíme.

udine-0031.JPGudine-0034.JPG udine-0036.JPG udine-0041.JPG

Z námestia pokračujeme smerom na sever po Via Vittorio Veneto. Prechádzame okolo budovy miestnej knižnice až Alan zazrie obchod Udinese Calcio, tak tam samozrejme musí ísť. Zatiaľ čo ho čakáme a posedávame na chodníku, Alan si kúpi tričko s Di Natalem a zimnú čiapku 😀 Pokračujeme ďalej až zbadáme potraviny, kde si kupujeme dáke džúsy a iné drinky.

udine-0044.JPG udine-0046.JPG udine-0047.JPGudine-0051.JPG udine-0054.JPG udine-0055.JPG

Na pravej strane ulice tečie taká malá rieka, cez ktorú sa do domov chodí cez mostík. Pri jednom je dokonca aj vodné koleso, ale už dlhý čas nepoužívané.

udine-0058.JPG udine-0059.JPG udine-0061.JPG udine-0063.JPG udine-0064.JPG udine-0065.JPG udine-0066.JPG

O niečo ďalej narazíme na malú sympatickú reštauráciu, ktorá má ceny vonku. Tie sú celkom priaznivé, tak sa rozhodujeme obedovať práve tu. Pizza, ktorú som jedol tu je jedna z najlepších aké som kedy mal. Škoda, že v tomto stave nikto z nás nedokázal zjesť ju celú. Pýtame si teda krabicu a zvyšky všetkých 4 pízz nám budú robiť spoločnosť aj naďalej.

udine-0067.JPG udine-0069.JPG udine-0071.JPG

Pri reštaurácií zapínam GPS, ktoré by nás malo doviezť až na štadión. Tá nám ukazuje 3,8 kilometra, tak ideme nato. Prechádzame cez obytné zóny, vonku začína byť nepríjemne teplo.

udine-0072.JPG udine-0073.JPG

V polovici cesty dorazíme na jednu zástavku autobusu a práve jeden prichádza. Pýtame sa, či ide na štadión, ale máme smolu. Na štadión ide autobus z druhej, paralelnej ulice, na ktorú sa však z tohto miesta dá dostať iba obchádzkou, ktorá už teraz nemá zmysel. Pokračujeme teda ďalej. Prechádzame okolo obrovskej ružovej budovy, naokolo sú len prázdne lúky, len trochu ďalej obytné domy.

udine-0074.JPG udine-0075.JPG udine-0076.JPGudine-0077.JPG

Dostávame sa na kruhový objazd, z ktorého už ďalej ani nie je chodník, tak musíme ísť po krajnici. Už iba krátka skratka cez pole, okolo zopár domov a pred nami sa vynára štadión Friuli. Nemáme tušenia, kde sa predávajú lístky, tak musíme štadión obísť. Vyberáme si tú horšiu variantu a zamierime vľavo. Cez veľké parkovisko a podjazd sa dostávame pred hlavný vchod.

udine-0078.JPG udine-0079.JPG udine-0081.JPG

Dvere do areálu sú otvorené, avšak nikto nikde. Potom zazrieme unimobunky s nápisom Udinese Calcio a zopár ľudí pred nimi. Treba sa však vrátiť von z areálu a obísť to. To sa ale Andrejovi nechce, tak sa rozhodne skrátiť si cestu cez plot. To však zbadá chlapík zo štadióna a začne po ňom kričať. Na druhej strane plota potom k nám príde ďalší a pýta od Andreja dokumenty. Všetko sa však v kľude vysvetlí a vychádzame z toho bez ujmy. V pokladni si pýtame lístky na Curva Nord po 20€, ale ževraj sú už vypredané, tak berieme na hlavnú tribúnu za 30.

udine-0082.JPG udine-0083.JPG

Hneď vedľa pokladne je fan shop, kam Alan samozrejme hneď zamieri, tak ho zas musíme čakať dobrých 15 minút. Na všetkých dolieha únava, tak sa zhodujeme, že si ideme na hotel pospať. Niektorí to už od únavy vzdávajú a chcú ísť taxíkom, čo ale razantne odmietam, keďže 30 metrov od nás je zástavka autobusu, aj keď treba povedať, intervaly sú veľmi riedke. Máme však veľké šťastie, autobus ide práve teraz. Nemáme však lístky, nikde žiadny automat a ani u vodiča sa kúpiť nedajú. Tak ideme načierno. Autobus nejde na stanicu, avšak má namierené do centra. Vystupujeme niekoľko ulíc od hotela, čo sa nakoniec ukáže, že nie až tak blízko, ako sme si mysleli.

Na izbe v podstate hneď zaspávame. Budíček máme niečo pred siedmou. Zápas začína 20:45, tak ešte máme nejaký čas. Dojedám pizzu, dávame sa dokopy a ideme po auto. Cestou si ešte Alan v bankomate vyberá peniaze.

udine-0085.JPG udine-0086.JPG udine-0087.JPG udine-0088.JPG

Na štadión prichádzame v predstihu, tak si ešte obehneme zopár stánkov.

udine-0090.JPG udine-0092.JPG udine-0093.JPG

Keď je už čas, presúvame sa k nášmu sektoru, prechádzame kontrolou a sme vnútri. Alan s Milošom chcú zostať čo najbližšie pri trávniku, tak sa rozdeľujeme a s Andrejom ideme na naše miesta úplne hore, kde je všetko dobre vidieť.

udine-0095.JPG udine-0096.JPG udine-0097.JPG udine-0100.JPG udine-0102.JPG udine-0103.JPG udine-0105.JPG

V 19. minúte strieľa Di Natale akrobaticky prvý gól zápasu. Cez polčas sa stretávame, na druhý sa opäť rozdeľujeme. Lazio je úplne bezzubé s minimom šancí.

udine-0107.JPG udine-0108.JPGudine-0111.JPG udine-0114.JPG

Konečný stav je 1:0 a Udinese sa týmto výsledkom bodovo dotiahlo na Lazio, ale predbehlo ho v skóre. Po zápase sa presúvame k autu. Cesty sú plné, takže cesta na hotel trvá niekoľkonásobne viac ako cesta sem.

udine-0116.JPG udine-0117.JPG udine-0118.JPG udine-0119.JPG udine-0120.JPG udine-0121.JPG udine-0123.JPG udine-0124.JPG

Auto dávame do garáže a ideme sa ešte pozrieť do mesta. Najprv sa však najeme v prvej otvorenej kebabárni, kde nám nezaúčtujú dva kebaby a keď sa Andrej po jedle pýta, či sme všetko zaplatili, tak tvrdia, že áno. Takže sme sa my dvaja najedli zadarmo.

Miloš s Alanom sú unavení a nechce sa im ísť do mesta, tak sa vracajú na izbu. Ideme teda len dvaja. Opäť okolo Duomo di Udine a rovnakou cestou na  Piazza della Libertà.

Pokým ulice mesta sú s výnimkou chodníka pred Black Stuff takmer prázdne, v centre je otvoreným plno podnikov a všade kopa ľudí. Urobíme si teda taký malý okruh s niekoľkými zástavkami na fotenie. Potom sa už iba vraciame na izbu, kde Alana s Milošom musíme zobudiť, lebo dvere sa zvonka nedajú otvoriť.

udine-0129.JPG udine-0132.JPG udine-0133.JPG udine-0135.JPG udine-0136.JPG udine-0137.JPG udine-0141.JPG udine-0143.JPG udine-0144.JPG udine-0146.JPG