Praha 2013

Deň 2 – Praha

22.6.2013

Ráno máme budík nastavený na 8, samozrejme, že vstaneme neskôr. Nasleduje rýchla príprava a hor sa na raňajky. Tie sú podávané formou švédskych stolov v krásnom prostredí nášho hotela. K výdatným raňajkám si doprajeme aj chutný koláčik.

IMGP7895.JPG IMGP7900.JPG

Z izby sa dostávame niečo po desiatej. Z Václavského námestia sa znova presúvame uličkami, ktoré furt obdivujem až k Staromestskej radnici. Dnes je tu (teda takto do obeda) menej ľudí, tak si prejdeme námestie. Chceme ísť na hrad, tak sa znova inými uličkami, aby sme vždy nevideli tie isté presúvame ku Karlovmu mostu.

IMGP7904.JPG IMGP7908.JPG IMGP7913.JPG IMGP7919.JPG IMGP7921.JPG IMGP7923.JPG IMGP7929.JPG

Na moste sa trošku zdržíme. Vychutnávame si pohľad na Prahu a diela pouličných predajcov. No čím sme tam dlhšie, tým tam pribúda viac turistov. Tak radšej pokračujeme cestou na hrad, aj keď ani potom to nebude o nič lepšie. Cez Mosteckú ulicu prichádzame na Malostranské námestie. Odtiaľto ďalej cez Nerudovu ulicu až k hradu. Celá cesta vedie do kopca, ešte šťastie, že sa trochu ochladilo a nemáme už tropické horúčavy. Čím sme bližšie k hradu, tým máme krajší výhľad na mesto. Pražský hrad je najvýznamnejšou stavebnou pamiatkou nielen Prahy, ale aj celej Českej republiky. Nachádza sa tu aj majestátna Katedrála sv. Víta, ktorá vznikala v rokoch 1344-1929.  Sú v nej pochovaní panovníci (Přemysl Otakar II., Karol IV., Václav IV., Ferdinand I., Maxmilián II., Rudolf II.), pražskí biskupi a arcibiskupi, slávni šľachtici a dokonca aj svetci (Vít, Václav, Vojtěch, …). Trochu sa okolo katedrály pomotáme a zároveň si aj na lavičke odpočinieme.

IMGP7930.JPG IMGP7931.JPG IMGP7938.JPG IMGP7944.JPG IMGP7951.JPG IMGP7953.JPG IMGP7964.JPG IMGP7968.JPG

Naspäť sa vraciame cez Staré zámecke schody, kde si ešte užijeme ďalší výhľad na mesto. V stánku si kupujeme 1 dňové lístky na metro a na stanici Malostranská nastupujeme. Vystupujeme na stanici Anděl. Keďže je to trošku ďalej, chceme tu nájsť nejakú dobrú piváreň, ktorá nebude mať anglické nápisy a nebude preplnená turistami. Nakoniec sa nám takú podarilo nájsť 🙂 Tu si objednávame hneď pivečko. Pôvodne sme si chceli dať jedno a ísť ďalej, ale páčilo sa nám tu, tak sme to zakončili ešte jedným a dobrou cesnačkou k tomu. Roman si dal aj výborný bramborák.

IMGP7980.JPG IMGP7981.JPG IMGP7982.JPG IMGP7985.JPG IMGP7989.JPG IMGP8000.JPG IMGP8015.JPG IMGP8018.JPG IMGP8021.JPG IMGP8029.JPG IMGP8034.JPG IMGP8035.JPG IMGP8043.JPG

Keďže som si chcela pozrieť Národnú technickú knižnicu a nemáme k dispozícií internet, pýtame sa čašníkov ako sa tam dostaneme. Tí nám ochotne poradia a napíšu aj presnú adresu. Nasadáme na električku číslo 20 a vezieme sa okolo 20 minút. Ešte kúsok prejdeme pešo a sme na Technickej ulici, kde sídli. Je to nová moderná budova, ktorá má nielen zaujímavý interiér a exteriér, ale ponúka všetko čo verejnosť a študenti potrebujú. Samozrejme sme sa boli pozrieť aj dnu. Knižnica je prístupná pre všetkých, teda nie je potrebný preukaz.

IMGP8045.JPG IMGP8046.JPG IMGP8050.JPG IMGP8052.JPG IMGP8053.JPG IMGP8056.JPG IMGP8059.JPG IMGP8060.JPG IMGP8061.JPG IMGP8065.JPG

V knižnici sme sa zdržali asi pol hodinky. Chceli si kúpiť aj nejakú sladkosť a vodu v automate, čo sa nám na prvýkrát nepodarilo a len nám to zožralo prachy. Našťastie na druhom poschodí sme už boli úspešní. V neďalekom parku sme sa rozhodovali kam ďalej. Blízko bola zastávka metra Dejvická, z ktorej sme sa presunili na zastávku Karlovo náměstí. Tu sme sa popri Vltave presunili k Tancujúcemu domu, ktorý tvoria dve veže. Sú to vlastne zdeformované dva valce. Fred je mužská postava z betónu a hore ma širší priemer. Ginger je ženská postava zo skla a oceli, je širšia dole, dramaticky sa zužuje v páse a je nesená naklonenými nohami, akoby sa opierala o mužskú figúru (info z wiki).

IMGP8074.JPG IMGP8075.JPG IMGP8076.JPG IMGP8077.JPG IMGP8083.JPG IMGP8087.JPG

Od Tancujúceho domu sme sa cez Karlovo námestie a uličkami presunili až k nášmu hotelu, keďže sme si chceli na chvíľu oddýchnuť, no predtým sme sa ešte zastavili v obchode s fotoaparátmi a príslušenstvom k nim a tiež v potravinách.

IMGP8092.JPG IMGP8095.JPG IMGP8096.JPG IMGP8100.JPG IMGP8102.JPG

Na izbe sa nám podarilo zaspať. Chceli sme sa o takú hodinku zobudiť, no z hodinky boli dve. Rýchlo sa obliecť a späť do mesta. Stihli sme si predtým pozrieť aj vyššie poschodie nášho hotela.

IMGP8112.JPG IMGP8119.JPG

Rozhodli sme sa, že sa pôjdeme pozrieť ešte raz k Pražskému hradu. Teraz večer by tam nemalo byť ani veľa turistov a spravíme si aspoň nejaké fotky. Vystupujeme na Dejvickej a cez Staré zámecke schody prichádzame až ku katedrále. Takto večer je tu nádherne a samozrejme s minimom ľudí, len škoda, že sme doma zabudli statív. Pokoj, romantiku, čaro histórie si ešte chvíľu vychutnávame na lavičke.

IMGP8120.JPG IMGP8123.JPG IMGP8126.JPG IMGP8128.JPG IMGP8132.JPG IMGP8134.JPG IMGP8143.JPG

Od hradu prechádzame peknými nočnými uličkami. Chceme nájsť najužšiu uličku v Prahe. Nakoniec sme ju úspešne našli. Je strmá a široká sotva pol metra. Dvaja by sa tam určite nezmestili. Riadi ju semafór.

IMGP8154.JPG IMGP8155.JPG IMGP8160.JPG IMGP8171.JPG

Nočnými ulicami sa vraciame na izbu.