Rumunsko, Moldavsko & Ukrajina 2008

Deň 2 – Bukurešť

3.7.2008

Ráno vstávam odpočinutý, Zuzku však bolí pravý bok, na ktorý jej celú noc fúkala klimatizácia, ktorú mala umiestnenú asi 50 centimetrov nad posteľou. Raňajkujeme a o štvrť na dvanásť prichádzame pred Palác ľudu, kde si kupujeme 2 lístky po 15 LEI na prehliadku. Prehliadka trvá asi hodinu. Prejdeme cez pár miestností v paláci, zatiaľ čo sprievodkyňa rozpráva.

DSCF2890.JPG DSCF2892.JPG DSCF2911.JPG DSCF2920.JPG DSCF2921.JPG

Prehliadka sa končí na balkóne, kde sa Ceauşescu naposledy snažil prehovoriť k ľuďom, než bol zastrelený.

DSCF2935.JPG DSCF2937.JPG DSCF2940.JPG

Sme hladní a tak listujeme v sprievodcovi po nejakej reštaurácií. Jediná ulica, ktorá sa nachádza v malej mape centra a je na nej reštaurácia je Calea Mosilor tak teda rozhodujem, že navštívime reštauráciu Burebista, ktorá na nej sídli, v nádeji, že o chvíľu sme tam. Nakoniec k reštaurácií šliapeme asi 3 kilometre, keďže ulica na mape nebola celá. V reštaurácií spravím druhú blbosť, keď si omylom vyberám drahé jedlo, čo zisťujeme až pri platení.

DSCF2976.JPG DSCF2985.JPG

Po obede sa presúvame ulicou k najbližšej zástavke metra Obor a vystupujeme o dve zástavky ďalej na Piata Romana, odkiaľ sa vyberieme peši k Piata Romana kde vedľa stoja Hotel Intercontinental a Elenino národne divadlo.

DSCF2999.JPG DSCF3003.JPG DSCF3019.JPG

Odpočívame pri fontáne a v pouličnom antikvariáte si Zuzka kupuje Dr. Jekyll a Mr. Hyde v angličtine.

DSCF3016.JPG DSCF3018.JPG DSCF3032.JPG

V neďalekej predajni lístkov na zastávke sa snažíme kúpiť si na piatok celodenné lístky na MHD, ale rečová bariéra je taká veľká, že nám nakoniec pomáha vedľa stojaci mladík, ktorý robí tlmočníka medzi nami a dvoma tetami v stánku. Ideme smerom ku parku Cismingu, kde znova odpočívame.

DSCF3035.JPG DSCF3041.JPG DSCF3047.JPG

Okolo národnej banky ideme na Piata Unirii na metro a späť do hostela.

DSCF3054.JPG DSCF3064.JPG DSCF3065.JPG

Tu zisťujeme, že máme už iba 2 lístky na MHD a pokladne sú už zavreté. Pýtame sa v hosteli, či nemajú na predaj 2 lístky. Chlapík nám však vysvetľuje, že v Bukurešti to funguje tak, že keď sa zavrú pokladne jazdí sa zadarmo. O 21:15 vyrážame ku Gara de Nord s úmyslom urobiť nočné zábery Palácu Ľudu. Avšak po ceste metrom zo stanice k palácu to vzdávame. Je 22:15 a máme strach že nestihneme posledný autobus k hostelu, ktoré chodia ževraj do 23:00. Vystupujeme teda aspoň na tretej zastávke dúfajúc, že na povrchu bude nejaký fotogenický objekt. Je tu ale iba križovatka a jeden kostol.

Vraciame sa teda dole na metro a nastupujeme hneď do pristaveného vagóna. Na tretej zastávke si všimneme, že sme nastúpili na zlú linku. Stres narastá keď vyše 10 minút čakáme na metro smerom nazad. Na zastávke Eroilor, kde sme zle nastúpili nám pomáha mladý chalan, ktorý kvôli nám zmešká svoj vlak a musí chudák čakať na ďalší. 22:56 prichádzame na Gara de Nord a bežíme hore na zastávku autobusu. Prichádza prvý autobus, ale nie je náš. Druhý takisto nie. Je 23:05 a okolo to začína vyzerať mierne nebezpečne kvôli rôznym feťákom. Našťastie prichádza náš autobus. V hosteli ešte chvíľu posedíme na terase. Meníme si postele a po chvíli spíme.