Balkán 2009

Deň 19 – Sarajevo

17.7.2009

Spíme až po hranice, na ktoré prichádzame okolo tretej. Kontrola prebehla veľmi rýchlo a už o pár minút brázdime úzku bosniansku cestu v kopcoch. V Sarajeve sme už o pol šiestej. Autobus nás vyhadzuje na východnej autobusovej stanici, ktorá je celkom ďaleko od centra.

DSCF9885.JPG DSCF9886.JPG

Na stanici nie je žiadna zmenáreň a tak si spolu s dvoma rovnako bezradne vyzerajúcimi holkami berieme za 10 EUR taxík do centra. Idú do hostela Enjoy, tak si povieme, že ideme aj my. Keďže však hostel hodinu nevieme nájsť, tak sa s nimi po rannej káve lúčime a vyberáme sa smerom do centra. Máme šťastie, že sa nám prihovorí jeden pracovník z iného hostela, keď čakáme na zástavke s ruksakmi. Nastupujeme spolu na električku a tento pán nás zavedie až do hostela. Predbežne si platíme 2 noci – 50 EUR za súkromnú izbu so super výhľadom.

Po osprchovaní sa si Zuzka pospí, zatiaľ čo ja  sa vydávam na stanicu kúpiť lístky do Belehradu.

DSCF9891.JPG DSCF9893.JPG DSCF9897.JPG

Najprv to skúšam na vlakovej, či náhodou nejazdí nejaký vlak, ale ako sa dalo čakať, posielajú ma na autobus.

Pôvodne sme chceli lístky na 19.7. na večer, aby sme boli ráno v Belehrade, ale jediný autobus jazdí o šiestej ráno, tak kupujem na 20.7 a pri návrate do hostela platím ďalšiu noc. Ešte sa zastavím v potravinách, kde kupujem 2 Sarajevské pivá na chuť.

Zvyšok dňa odpočívame a do mesta sa vyberáme až večer prejsť si centrum.