9.8.2012

Ráno sa mi vstáva o niečo tažšie, ale sprcha a čerstvý vzduch na terase hostela nakoniec pomôže.

Dnes sme mali v pláne vrátiť sa ešte na hlavné námestie a spraviť si fotku, ale tlačí nás čas, tak od tohto plánu upúšťame. Namiesto toho sa vyberáme do kopca na Žemaičiu gatvé, kde je nový kostol na streche ktorého je vyhliadková terasa. Výťahom je to o dosť drahšie, tak volíme schody. Výhľad je naozaj pekný a navyše tu nikoho niet.

IMGP9043.JPG IMGP9049.jpg IMGP9052.jpg IMGP9055.jpg IMGP9056.JPG IMGP9058.jpg IMGP9064.jpg

Čas je však neúprosný, tak treba ísť. Volíme cestu dole na bulvár skrz jednu opustenú budovu a potom schodami dole. Začína pršať, tak si tu spravíme krátku prestávku po hustými konármi stromov.

IMGP9075.JPG IMGP9078.JPG IMGP9083.JPG IMGP9085.JPG

Nasleduje cesta späť do hostela po veci a odchod na stanicu.

V bistre, kde sme boli už včera si dávame obed a podchodom odchádzame na vlakovú stanicu.

IMGP9093.JPG IMGP9094.jpg IMGP9097.jpg IMGP9099.JPG

Až na nástupišti, pár minút pred odchodom vlaku zisťujeme, že lístok aj keď tak nevyzerá je na konkrétny vlak a ten nám ušiel pred dvoma hodinami.

Nezostáva nám teda nič iné, ako si kúpiť lístky nanovo, ale bol to závod s časom. Moderným poschodovým vlakom sa vezieme do Vilniusu a cestou si trochu pospíme.

Ani sa nenazdáme a sme vo Vilniuse. Nasleduje peší presun do hostela, ktorý nemá nič moc hodnotenie, ale je blízko stanice a nie je drahý. V hosteli dostávame namiesto dorm, ktorú som objednal samostatnú dvojku za rovnakú cenu. So stravovaním je to tu však obmedzené, pretože jediné vybavenie kuchyne sú dve rýchlovarné konvice, takže žiadne varenie. Spoločenskú miestnosť predstavuje miestnosť s jedným počítačom, trvale okupovaným babkou, ktorá na ňom hrá solitaire, nervóznym rusom, ktorý s niekým nonstop cez net volal, kedykoľvek sme prišli do hostela a dvoma stolmi s nezáživnými katalógmi a zborníkmi z konferencií. Ale tapety mali pekné.

Na Vilnius máme dnešné poobedie a celý zajtrajší deň, rýchlo sa teda rozhodujeme dnešné poobedie venovať 12 kilometrov vzdialenej dedine Trakai so zámkom na ostrove a Vilnius si necháme na zajtra. Odchádzame na autobusovú stanicu, kupujeme lístky a rovno ideme na nástupište.

IMGP9119.jpg IMGP9123.jpg IMGP9128.jpg IMGP9131.jpg IMGP9134.JPG

Autobus nám odchádza za nejakých 15 minút, stíhame teda ešte kávu zo stánku. Cesta sa trochu pretiahne kvôli nejakým cestným prácam za mestom.

Vystupujeme na stanici, rýchlo pozriem do mapy, ktorý smer je správny a môžeme vyraziť. Dedina je veľmi pokojná, sem tam nejaký turista, ale nič extra. To len dáva tušiť, že pri zámku tomu bude inak. Cestou si nachvíľu oddýchneme pri prvom móle, načerpať trochu pokojnej atmosféry.

IMGP9136.jpg IMGP9142.JPG IMGP9145.JPG

Pokračujeme hlavnou cestou, z ktorej neskôr odbočíme doprava, až sa dostaneme ku pontónovému drevenému mostu, ktorého jednotlivé segmenty sú spojené reťazou. Janka nemá príliš pochopenie pre ten húpavý pocit, tak jej moje skákanie nie je vtipné.

IMGP9150.jpg IMGP9152.JPG IMGP9155.jpg IMGP9164.JPG IMGP9171.JPG IMGP9175.JPG

Z mosta je to k hradu a cetru turizmu v Trakai už len kúsok. Pred nami sa vynoria požičovne vodných bicyklov, stánky so suvenírmi a predražené reštaurácie.

Treba však povedať, že výhľad na zámok na samostatnom ostrove a zvlášť za tohto neskorého slnka pôsobí naozaj ako z rozprávky. V jednom z obchodov so suvenírmi neodhadnem úzky priestor a brašňou zavadím o jednu misku, ktorá skončí rozbitá na zemi. Predavačka volá pravdepodobne majiteľke, ktorá jej povie, že žiadne peniaze zato nechce a tú rozbitú misku si môžem zobrať. Ešte raz sa ospravedlním a s hanbou opúšťam obchod. Do komplexu zámku sa platí vstupné, ale nám sa platiť nechce, tak si iba urobím jednu fotku nádvoria a ideme sa prejsť okolo.

IMGP9196.jpg IMGP9197.JPG IMGP9210.JPG

Ešte jedná spoločná foto aj so zámkom a treba nám ísť na autobus.

IMGP9215.JPG IMGP9219.JPG

Do Vilniusu prichádzame už za tmy, zo včerajšej noci som stále trochu unavený, tak dnes už nikam nejdeme, iba sa cestou zastavíme v potravinách. Tie odložíme na izbu, prejdeme sa kúsok do starého mesta, urobím si pár nočných záberov a vraciame sa.