Rumunsko, Moldavsko & Ukrajina 2008

Deň 13 – Ľvov/Užhorod

14.7.2008

5:44 sa zobúdzame a pomaly prichádzame do Ľvova.

DSCF4296.JPG DSCF4298.JPG

Dávame si ruksaky do úschovne a kupujeme lístky na 15:30 do Užhorodu. Do centra sa vyberáme peši, po chvíli to ale vzdávame a nastupujeme do električky čislo 6.

Po pár zastávkach vystupujeme a prechádzame sa po centre. Ľvov je úplne odlišný od miest, ktoré sme doteraz navštívili. Pripomína hocijaké iné, len nie ukrajinské mesto.

DSCF4308.JPG DSCF4311.JPG DSCF4317.JPG DSCF4325.JPG DSCF4326.JPG DSCF4331.JPG DSCF4338.JPG DSCF4340.JPG DSCF4346.JPG DSCF4357.JPG DSCF4363.JPG DSCF4373.JPG DSCF4384.JPG DSCF4388.JPG

O jednej sa vraciame na stanicu a občerstvujeme sa v bufete.

DSCF4403.JPG DSCF4410.JPG DSCF4412.JPG

Vlak, do ktorého o chvíľu nastupujeme je zatiaľ najhorší, aký sme na ukrajine zažili.

Sedíme na drevených laviciach traja vedľa seba, oproti ďalší traja. Väčšinu cesty radšej trávime v reštauračnom vozni v bufete, kde pijeme pivo na stojáka.

Po čase sa dáme do reči s dvoma Ukrajincami z Mukačeva. Ktorí nás pozývajú k sebe. Ten mladší je už zjavne trochu viac opitý a tak pozvanie odmietame. O deviatej večer konečne prichádzame do Užhorodu. Pred stanicou oslovíme jednu dievčinu s ruksakom. Vysvitne, že sú dve a hľadajú hotel. Medzitým odíde dovnútra a nás napadne, že by sme si mohli štyria zobrať taxík a ísť do hotela Zakarpattya, ktorí sme videli vo filme Import-Export. Idem ich pohľadať dovnútra. Súhlasia. Sú z Kanady a majú za sebou už Litvu, Poľsko, Slovensko, Česko aj Ukrajinu a majú namierené do Budapešti. Pred stanicou nastupujeme do taxíku a ubytovávame sa v hoteli.

Konečne sa sprchujeme a šli by sme sa niekam najesť. Na recepcií nám povedia, že najbližšia otvorená reštaurácia je niekde v meste. Keďže sa ale vonku strhla búrka s hustým dažďom a hotelová reštaurácia je už zavretá večeriame v hotelovom bare pivo a čipsy. Kupujeme si ešte 4 pivá na izbu a pokračujeme vo večeri jedením suchých rolltonov (rumunský vifon), ktoré so sebou vláčime ešte z Bukurešti.