8.8.2012

Vstávame okolo ôsmej, tak aby sme všetko v pohode stihli a nemuseli sa na autobus ponáhľať. Zbalíme si veci a už aj odchádzame na stanicu. Prišli sme včas, autobus ešte ani nie je pristavený.

Prichádza až o niekoľko minút – poschodový. Ako inak, ani teraz nemáme lístky úplne dopredu, môj sen sa opäť raz rozplýva.

Necestuje nás však príliš veľa a pri odchode sú tieto miesta stále voľné. To je chvíľa na ktorú som čakal roky, presúvame sa dopredu, konečne sedím v poschodovom autobuse úplne vpredu hore, po toľkých rokoch! A je to super!

Jedinou nevýhodou je, že autobus je starý, tak nám cez netesnosť pri skle do autobusu fučí a navyše celý čas na nás svieti slnko. Po približne troch hodinách sme v Kaunase. Cestou sme vyhladli a autobusová stanica je to najlepšie miesto ako sa dobre a lacno najesť, teda aspoň väčšinou. V tomto prípade to našťastie platí, a neďaleko nájdeme perfektné bistro s domácou kuchyňou. Najeme sa, dopijeme pivo a ideme sa ubytovať.

IMGP8853.JPG IMGP8855.jpg

Hostel by sa mal nachádzať na konci ulice Vytauto, na ktorej sa nachádza aj autobusová a vlaková stanica, len na tom opačnom konci. Tak sa vydávame peši, keďže to nie je až tak ďaleko.

IMGP8859.jpg IMGP8861.JPG IMGP8862.jpg IMGP8863.JPG

Máme trochu problém nájsť hostel, podľa mapky, ktorú máme z internetu by mal byť hostel na mieste, kde ale nie je. Našťastie ho po pár minútach nájdeme vďaka naozaj malej ceduli pri vchode do jedného z obytných domov. Cenový rozdiel medzi dorm a dvojkou bol minimálny, tak sme si dopriali trochu súkromia. Zložíme si veci, dáme si sprchu a ideme si pozrieť mesto.

IMGP8870.JPG IMGP8872.JPG

Hneď pár metrov od hostela sa nachádza jedna z dominánt mesta – pravoslávny chrám archanjela Sv. Michala. Od neho pokračuje takmer 1,5 kilometrový peší bulvár, ktorý tvorí centrum novej časti mesta.

IMGP8877.jpg IMGP8889.jpg IMGP8893.JPG

Jeho koniec plynule nadväzuje na staré mesto, kam máme namierené. Cestou však z bulváru pár krát zídeme preskúmať okolité uličky.

IMGP8901.JPG IMGP8902.jpg

Zastavíme sa aj v jednej pekárni na studenú letnú polievku a kávu, polievku som niesol ja, tak sa samozrejme trocha vylialo.

IMGP8910.JPG IMGP8915.JPG IMGP8918.jpg

Keď sa pomaly dostávame na koniec bulváru spustí sa dážď. Dáždnik nemáme, resp. máme ho na izbe, tak toto intermezzo prečkávame v podchode medzi novým a starým mestom.

Keď konečne prestane pršať môžeme sa po ulici Vilniaus, ktorá je jednou z najkrajších v starom meste vybrať do jeho stredu. Cestou sme svedkom scény rozmaznaného decka, ktoré evidentne nedostalo čo chcelo, tak reve na celú ulici a hádže sa o zem.

IMGP8941.JPG IMGP8945.JPG IMGP8949.JPG

Prichádzame ku Kaunaskej Bazilike, Janka sa ide pozrieť dovnútra, onedlho volá aj mňa, tak idem.

IMGP8956.JPG IMGP8959.JPG

Hneď pri bazilike je hlavné námestie, kde je momentálne sústredných veľa ľudí, kvôli práve prebiehajúcemu basketbalovému zápasu Litvy s ruskom a olympijských hrách. Nás to ale príliš nezaujíma, tak pokračujeme ďalej až prichádzame ku Kaunaskému hradu.

IMGP8963.JPG IMGP8970.JPG IMGP8975.JPG

Tu si urobíme pár fotiek a ideme si oddýchnuť k brehu neďalekej rieky Neris.

IMGP8979.JPG IMGP8983.JPG IMGP8985.JPG IMGP8990.JPG

Po odpočinku sa poberáme okolu cípu, kde sa Neris a Nemam vlievajú do jednej a pokračuje uličkami starého mesta.

V materiáloch čo máme z hostela bol spomenutý študentský bar BO (Blue Orange), kde sa zastavíme na pivo a pizzu.

IMGP9009.JPG IMGP9011.JPG

Po tejto výdatnej večeri sa po spomínanom bulvári Laisves vracime.

IMGP9014.JPG IMGP9016.JPG IMGP9018.jpg

Na chíľu sa ešte zastavíme pri partii mladých ľudí, ktorí si sem doniesli ozvučenie a priamo na ulici tancujú swing a lákajú aj ďalšie okoloidúce páry aby sa zapojili.

Cestou do hostela sa ešte zastavíme v nákupnom centre v potravinách, kde si kúpime raňajky a ďalšie „nevyhnutné“ veci.

V hosteli sa dozvedáme, že sa organizuje dáka pivná session aj s ľuďmi z druhého hostela, ale keďže Janke sa nechce, tak idem sám. Namiesto o polnoci ako som mal v pláne sa vrátiť som naspäť okolo tretej.