Ukrajina 2013

Deň 13 – Dnepropetrovsk

8.5.2013

Podarí sa nám zobudiť trochu skôr, tak ešte stíham slnko, ktoré svieti na Dneper tak, že sa v ňom všetko zrkadlí. V kľude sa naraňajkujeme, osprchujeme, pobalíme a z hotela odchádzame o dvanástej.

dnepropetrovsk-0139.JPG dnepropetrovsk-0140.JPG dnepropetrovsk-0142.JPG

Rovno z pred vchodu nám ide maršrutka na stanicu. Ruksaky dávame do úschovne, v supermarkete si kupujeme vodu a chlieb plnený syrom a hor sa do ulíc. Prechádzame sa po ulici Karla Marxa s cieľom nájsť lavičku, kde by sme sa mohli najesť. Nikde žiadna však nie je. Je tu síce pár excelentných obrubníkov, ale Janka chce lavičku. Obídeme aj celý blok so stánkami, ale márne. Nakoniec natrafíme na bočnú ulicu s ďalším vysokým obrubníkom, čo je už v tejto situácií najlepšie miesto. Sem tam sa však pár metrov od nás príde niekto vymočiť, ideálna kulisa k raňajkám 😀

dnepropetrovsk-0143.JPG dnepropetrovsk-0144.JPG dnepropetrovsk-0145.JPG dnepropetrovsk-0147.JPG

Najeme sa a nasadáme na električku, s ktorou prejdeme ulicu Karla Marxa takmer až nakoniec. Tesne pred koncom električka zabáča vpravo a míňame 2 univerzity, pred ktorými postávajú študenti a na najbližšej zastávke vystupujeme. Opäť prechádzame okolo univerzít, tentokrát peši a máme namierené do Ševčenko parku. Cestou natrafíme na malé potraviny, kde kupujem nejaké keksy, dva pomaranče a dve pivá. V parku sa usalašíme na lavičke a popíjame pri výhľade na rieku. Neskôr zisťujeme, že pomaranče, ktoré som vybral sú staré a úplne obschnuté zvnútra, tak ten druhý ani nešúpeme a hodím ho k stromom, nech padne na úžitok miesnej faune alebo flóre.

dnepropetrovsk-0153.JPG dnepropetrovsk-0157.JPG dnepropetrovsk-0158.JPG dnepropetrovsk-0160.JPG dnepropetrovsk-0162.JPG

Neskôr, keď už sú pivá vypité a keksy zjedené sa vyberáme na promenádu. Pomaly sa posúvame smerom k centru. Niekoľkokrát sa zastavíme, či už kvôli vojenskej technike, ktorú tu včera rozmiestňovali, alebo len tak posedieť si. Dorazíme až k budove Cirkusu, stavbe z 80tych rokov, ktorá je dodnes využívaná a je v nej osadená najnovšia svetelná a zvuková technika.

dnepropetrovsk-0164.JPG dnepropetrovsk-0165.JPG dnepropetrovsk-0168.JPG dnepropetrovsk-0170.JPG dnepropetrovsk-0173.JPG dnepropetrovsk-0176.JPG dnepropetrovsk-0177.JPG dnepropetrovsk-0180.JPG

Centrum je už teda na dosah. V jednom z mnohých stánkov opäť večeriame ďalšiu variantu hotdogov. Túlame sa po hlavnom námestí a ideme sa ešte prejsť ku Kostolu svätej Trojice, ktorý sme zatiaľ obchádzali.

dnepropetrovsk-0182.JPG dnepropetrovsk-0183.JPG dnepropetrovsk-0184.JPG dnepropetrovsk-0185.JPG dnepropetrovsk-0186.JPG

Ako tak prichádzame ku kostolu míňame policajtov. Neďaleko kostola stojí hlúčik ľudí a na zemi leží motorka. Až po chvíli si všimneme, že medzi ľuďmi leží na ceste mladá žena s prilbou. Onedlho je na mieste polícia, ktorá začne riadiť dopravu a o pár minúť prichádza sanitka s lekármi v bielych plášťoch a tí ženu odvážajú preč.

dnepropetrovsk-0188.JPG dnepropetrovsk-0190.JPG

My sa vraciame na Hlavné námestie, kde si užívame posledné chvíle v meste. Nákupné centrum využívame na návštevu toalety. Centrum má 4 poschodia a 1 záchod s počtom 1 misa a 1 pisoár. Ako je na tom ženská časť neviem a samozrejme je platený, ako každý jeden záchod na Ukrajine.

dnepropetrovsk-0191.JPG dnepropetrovsk-0192.JPG dnepropetrovsk-0193.JPG dnepropetrovsk-0194.JPG dnepropetrovsk-0195.JPG dnepropetrovsk-0196.JPG dnepropetrovsk-0198.JPG

Z námestia sa električkou vraciame na stanicu. Medzitým sa zotmelo a stanica je pekne osvetlená. Z úschovne berieme ruksaky a rozhodujeme sa, v ktorej čakárni strávime čas. Vyberáme si platenú, kde sú pohodlnejšie kreslá. Avšak pri vstupe ukazujeme lístky a teta nás vpúšťa bez platenia dnu a čas si do odchodu vlaku 23:56 krátime čítaním.

dnepropetrovsk-0199.JPG dnepropetrovsk-0200.JPG dnepropetrovsk-0202.JPG dnepropetrovsk-0204.JPG dnepropetrovsk-0206.JPG