Ukrajina 2013

Deň 12 – Dnepropetrovsk

7.5.2013

Dnes si pospíme asi do deviatej a hneď po zobudení sa nám naskytne pohľad na modrý Dneper. Počasie je veľmi ťažko odhadnuteľné. Svieti síce slnko, ale zároveň dosť fúka. Po sprche odchádzame von. Včera sme už nestihli nakúpiť, tak sme bez raňajok. Rovno pred hotelom je v rieke spravená fontána, z ktorej vodu vietor roznáša aj na promenádu. Vyberáme sa ku Komsomoľskému ostrovu, ktorý je od hotela vzdialený približne 2 kilometre. Cestou po nábrežnej promenáde sa zopárkrát zastavíme a posedíme pri vode.

dnepropetrovsk-0008.JPG dnepropetrovsk-0009.JPG dnepropetrovsk-0011.JPG dnepropetrovsk-0012.JPG dnepropetrovsk-0013.JPG dnepropetrovsk-0014.JPG dnepropetrovsk-0018.JPG dnepropetrovsk-0020.JPG dnepropetrovsk-0022.JPG dnepropetrovsk-0023.JPG

O chvíľu už prichádzame k mostu, ktorým sa dostávame na ostrov, kde nás hneď víta niekoľko stánkov s občerstvením. Prejdeme sa k malému kostolu a odtiaľ cez malý lunapark, ktorý je hneď na začiatku ostrova a späť k stánkom. Raňajkujeme hot-dogy a ja si dávam aj kvas. Začína byť viac teplo ako sme predpokladali, teda hlavne Janka sa naobliekala ako taká cibuľa :D. Ale nie. Rovnakou trasou sa teda vraciame a zatiaľ čo ja čakám na lavičke, kde na mňa jemne kropí voda z fontány, Janka sa prezlieka na izbe.

dnepropetrovsk-0024.JPG dnepropetrovsk-0025.JPG dnepropetrovsk-0028.JPG dnepropetrovsk-0029.JPG dnepropetrovsk-0031.JPG

Nakoniec to však veľká zmena nebola, ubudlo jej len tričko spod košele. Vyberáme sa opačným smerom popod Centrálny most. Na brehu sú rybári a neďaleko robotníci pracujú na dokončovaní kostola. Vchádzame do jednej z ulíc, kde po chvíli natrafíme na potraviny, v ktorých dopĺňame zásoby vody.

dnepropetrovsk-0032.JPG dnepropetrovsk-0033.JPG dnepropetrovsk-0034.JPG dnepropetrovsk-0036.JPG dnepropetrovsk-0037.JPG dnepropetrovsk-0038.JPG

Cesta nás dovedie na malé námestie pred budovu divadla Tarasa Ševčenka z roku 1913, hneď vedľa ktorej je malý rušný trh. Prejdeme sa trhom, ľudí a billboardov pribúda. V tomto ruchu si v stánku kupujeme kávu, s ktorou si spravíme prestávku na múriku.

dnepropetrovsk-0040.JPG dnepropetrovsk-0042.JPG dnepropetrovsk-0044.JPG dnepropetrovsk-0045.JPG dnepropetrovsk-0046.JPG dnepropetrovsk-0048.JPG

Odtiaľto je to už doslova na skok na ulicu Karla Marxa, ktorá je akoby hlavnou tepnou mesta. Je to takmer 80 metrov široký bulvár, ktorý začína pred hlavnou vlakovou stanicou a pokračuje mestom ďalších 5 kilometrov. Pokračujeme teda smerom od centra a zľava míňame Leninovo námestie, ktorému dominuje veľký kolotoč a plynulo na neho nadväzuje Hlavné námestie. Alejou stromov, kadiaľ okrem pešej vedie aj električková trať, pokračujeme stále ďalej po Karla Marxa. Zastavíme sa až pri budove vedeckej knižnice, pred ktorou konečne natrafíme na lavičku a na chvíľu si po ceste do kopca oddýchneme. Hneď oproti nej je Národná banícka univerzita, ktorá je jednou z najstarších v meste. Z druhej stany budovy knižnice je stará vojenská technika.

dnepropetrovsk-0049.JPG dnepropetrovsk-0050.JPG dnepropetrovsk-0053.JPG dnepropetrovsk-0054.JPG dnepropetrovsk-0055.JPG dnepropetrovsk-0056.JPG dnepropetrovsk-0058.JPG dnepropetrovsk-0060.JPG dnepropetrovsk-0061.JPG dnepropetrovsk-0062.JPG dnepropetrovsk-0064.JPG dnepropetrovsk-0067.JPG dnepropetrovsk-0069.JPG dnepropetrovsk-0072.JPG

Iba o kúsok nižšie je katedrála Premeny Ježiša. Zároveň je to jedna z prvých stavieb, ktoré v meste vyrástli. Od kostola máme namierené do najväčšieho parku Ševčenko. Na ulici si od babky kupujeme pirôžky. Má dokonca spravený info list svojich produktov v 6 jazykoch. Vstup do parku máme na dohľad. Hneď nás upútajú starí páni, ktorí tu zvádzajú neľútostné súboje v šachu na vybudovaných stoloch. My sa ďalej ponevierame po parku až sa dostaneme na akúsi vyhliadku. Tu si vychutnávame pohľad na Dneper a lode, ktoré sa po ňom plavia.

dnepropetrovsk-0075.JPG dnepropetrovsk-0076.JPG dnepropetrovsk-0078.JPG dnepropetrovsk-0080.JPG dnepropetrovsk-0084.JPG dnepropetrovsk-0086.JPG dnepropetrovsk-0092.JPG dnepropetrovsk-0096.JPG dnepropetrovsk-0097.JPG dnepropetrovsk-0100.JPG dnepropetrovsk-0105.JPG

Začína nám škŕkať v bruchu, tak sa ulicami vyberáme smerom približne k hotelu s cieľom cestou nájsť supermarket a kúpiť si večeru a raňajky. Nikde nič, čo nás privádza až na Hlavné námestie, kde je veľký supermarket. Nákup za 100 hrivien (a to si hovoríme preboha, koľko veľa sme minuli a pritom je to necelých 10€) je hotový a počas západu slnka sa vraciame na hotel.

dnepropetrovsk-0107.JPG dnepropetrovsk-0110.JPG dnepropetrovsk-0115.JPG dnepropetrovsk-0117.JPG dnepropetrovsk-0119.JPG dnepropetrovsk-0122.JPG dnepropetrovsk-0123.JPG dnepropetrovsk-0124.JPG dnepropetrovsk-0125.JPG

Večeriame, oddychujeme a keď nastáva tma idem ešte na chvíľu von na promenádu spraviť si nejaké fotky. Janka ostáva na izbe, pretože už skôr trochu prechladla, tak si dáva horúci kúpeľ. Na uliciach je plno policajtov a vojakov, ktorí sa pripravujú na oslavy 9.mája a na nábreží pristavujú vojenskú techniku pre zvedavcov. Jedna baterka sa mi nabíja na izbe a keď sa mi vybije tá, čo mám so sebou vraciam sa na izbu.

dnepropetrovsk-0127.JPG dnepropetrovsk-0131.JPG dnepropetrovsk-0132.JPG dnepropetrovsk-0133.JPG dnepropetrovsk-0135.JPG dnepropetrovsk-0136.JPG dnepropetrovsk-0137.JPG dnepropetrovsk-0138.JPG