Španielsko, Portugalsko & Gibraltár 2014

Deň 10 – Malaga & Ronda

2.5.2014

Ráno sa budíme v štandardnom čase. Pobalíme si ten bordel, čo sme na izbe spravili a odchádzame na hlavnú ulicu Paseo Parque, odkiaľ nám ide autobus na letisko. Nebojte sa, ešte nejdeme domov. Autobus prichádza asi 12 minút po čase, kedy v skutočnosti mal, ale to nevadí. O nejakých 10-15 minút sme na letisku a ešte raz si idem prečítať inštrukcie, odkiaľ nám to ide ten shuttle bus do požičovne áut.

Ukáže sa, že ide spred starého terminálu, kúsok odtiaľto. A máme štastie, ani nemusíme čakať, lebo práve prichádza. Naložíme ruksaky, tak ako ostatní svoje kufre a nastupujeme do žltého Craftera. V požičovni sme asi o 5 minút. Nachádza sa južne od letiska v priemyselnej štvrti. Zaplatili sme si full/full benzín, v rámci čoho bolo aj priority check in, tak nemusím čakať v rade, ale idem rovno k prepážke. Ide o moje prvé požičanie auta v živote, tak som trochu nervózny, lebo neviem čo ma čaká. Ale prebehne to veľmi rýchlo, kópia vodičského, pasu a platobnej karty a dostávam kľúče od Peugeotu 208 diesel (čo je upgrade o triedu vyššie ako bola objednávka). Auto vyzerá fajn, najazdené má 36 000 km a s plným poistením na 4 dni to vyšlo 106€. Ešte sme nejedli a cestou sem sme zahliadli malú pizzeriu, tak aspoň vieme kam ísť. V pizzeri ešte nevaria, robia iba raňajky, tak si dávame montaditos a kávu.

Po raňajkách je čas ísť. Namierené máme do malebného mestečka Ronda v srdci Andalúzie. Prvé kilometre sa nesú v znamení zoznamovania sa s autom, všetko prebieha OK, doprava je tiež v poriadku, takže žiadny problém. Kúsok pred koncom diaľnice sa ešte zastavíme v Lidli a nakúpime si nejaké jedlo. Pri meste Cartama z diaľnice schádzame a dostávame sa na pravé úzke španielske cesty po andalúzskych kopcoch. Cestou párkrát stojíme, či už pri dedinke Jorox, ktorá je obývaná už od čias paleolitu, alebo pri vyhliadke národného parku Sierra de las Nieves. Tu na parkovisku aj konzumujeme obed z Lidla.

IMGP2690 IMGP2712 IMGP2713 IMGP2722 IMGP2730 IMGP2739 IMGP2740

Do 35 tisícového mesta Ronda prichádzame poobede. Parkujeme pred Hotelom Andalucia a ideme sa ubytovať. Dozvedáme sa, že parkovanie máme v podzemnej garáži neďaleko námestia, tak si odniesieme veci na izbu a zaparkovať pôjdem potom. Hotel je hneď naproti vlakovej stanici, nie je teda úplne v centre, ale do centra to je nejaký slabý kilometer.

IMGP2750.JPG IMGP2752.JPG

Z izby sa dostávame podvečer. O chvíľku sme už na hlavnej pešej ulici Carretera Espinel, kde je aj veľká koncentráciu ľudí. Kúsok nižšie je Plaza del Socorro, jedno z obľúbených námestí, ktorému dominuje kostol.

IMGP2759.JPG IMGP2765.JPG IMGP2766.JPG IMGP2775.JPG IMGP2776.JPG

Z námestia sa okolo arény na býčie zápasy dostávame až do úplného srdca mesta, na námestie Plaza España. Tu sa nachádza Puente Nuevo, teda nový most, ktorý sa týči nad 120 metrov hlbokým kaňonom. Treba povedať, že je to naozaj pôsobivé. Strávime tu niekoľko desiatok minút, až sa rozhodneme, že si chceme kaňon pozrieť aj zdola (v rámci možností).

IMGP2783.JPG IMGP2787.JPG IMGP2789.JPG IMGP2797.JPG IMGP2800.JPGIMGP2802.jpg

Prechádzame teda cez most, do starej časti mesta poza domy, ktoré sú priamo nad kaňonom, až sa dostávame na malé námestie s fontánou a výhľadom na most a kaňon z druhej strany. Odtiaľto vedie chodník smerom dole. Prichádzame na miesto (asi v polovici výšky kaňonu) odkiaľ je perfektný výhľad. Spravíme si pár fotiek a vraciame sa naspäť hore.

IMGP2811.JPG IMGP2813.JPG IMGP2814.JPG IMGP2816.JPG IMGP2817.jpgIMGP2831.JPG IMGP2835.JPG

Vyberieme sa preskúmať aj uličky starého mesta. Postupne prídeme na námestie pred kostol Santa Maria la Mayor. Rozhodneme sa vrátiť späť do mesta, tak po vedľajšej hlavnej ulici Calle Armiñán mierime nazad.

IMGP2859.JPG IMGP2862.JPG IMGP2863.JPG IMGP2867.JPG IMGP2868.JPG IMGP2873.JPG

Cez centrum sa dostaneme až do hotela, kde si chvíľu oddýchneme. Z obchodu máme ešte víno, tak ho berieme so sebou. Vonku sa medzitým zotmelo a chceme vidieť aj to, ako je kaňon nasvietený. Tentokrát volíme Calle Pozo a vychádzame pri kostole neďaleko býčej arény. Hneď za ňou je vyhliadka, odkiaľ sa dá pozorovať západ slnka nad andalúzskymi kopcami. Tma už je, ale spoza kopcov ešte vidno posledné slnečné svetlo. Odskočím si odfotiť kaňon a vraciam sa naspäť na vyhliadku k Janke, kde si otvoríme víno.

IMGP2883.JPG IMGP2885.JPG IMGP2886.JPG IMGP2889.JPG IMGP2891.JPG IMGP2894.JPG IMGP2896.JPG IMGP2887.JPG