Estónsko, Lotyšsko, Litva 2012

Deň 10 – Klaipeda

5.8.2012

Žiadna recepcia! Hľadáme tak ďalší. Hostel Kubu, plný! Ale zajtra majú už voľné postele, tak si ich hneď rezervujeme. Sme vyčerpaní, potrebujeme sa vyspať. Toto je prvýkrát čo za 4 roky ľutujem, že cestujem bez karimatky a spacáku. Sme zúfalí, skúšame hotely, jeden za druhým, dokonca aj Radisson, všetko plné! Naše kroky tak vedú na vonkajšiu lavičku autobusovej stanice. Odtiaľ nás po chvíli bezdôvodne vyhadzuje „strážnik“ s diétnymi fúzikmi. Tak sa presúvame na lavičku železničnej stanice. Je kosa. Dávame si na seba skoro všetky veci čo máme. Ja osobene 3 tričká a mikinu a snažím sa spať. Nedá sa. Naša jediná nádej je, že o 3:30 otvárajú budovu autobusovej stanice. Dovtedy musíme vydržať. Tu však prídu ožratí výrastkovia z neďalekého podniku s chuťou konverzovať svojou 10 slovnou angličtinou a nedajú nám tým spať. O 3 kapitulujeme a odchádzame na lavičku autobusovej zastávky oproti vchodu autobusovej stanice. Konečne je 3:30 a my vchádzame do vykúrenej, teplej stanice. Usádzame sa a snažíme sa zaspať. Spíme trhavým, unavujúcim a plytkým spánkom. Budíme sa každú chvíľu. Nejakým zázrakom na stanici vydržíme až do deviatej kedy zapnú klímu. Začína nám byť zima. Beriem ruksaky a ideme do hostela.

S recepčnou z hostela sme dohodnutí, že prídeme až o tretej, ale nemáme čo robiť, na stanici je nám kosa a potrebujeme sa trochu hýbať. Ideme teda do hostela a približne hodinu čakáme, či tam náhodou nebude skôr. Ale nebude. Tak píšem smsku na číslo, čo je uvedené na recepcií, že by sme sa chceli ubytovať. Približne o 20 minút dorazí samotný majiteľ, ktorý nám poukazuje čo kde je. Postele ešte nie sú pripravené, tak tento čas využívame a konečne si dáme po 2 dňoch sprchu. Onedlho príde aj recepčná, tak si zaplatíme rovno dve noci a zatiaľ čo nám ide nachystať postele, ideme si kúpiť nejaké jedlo a pivá do neďalekého malého supermarketu. Janka pripraví obed pozostávajúci z hranoliek a vyprážaných kreviet.

IMGP8294.jpg IMGP8295.JPG

Na internete si pozrieme počasie a na zajtra je 40% pravdepodobnosť dažďa. Tým pádom sa rozhodujeme ísť na Kuršskú Kosu (Curonian Spit) pozrieť pieskové duny hneď teraz. Na obyčajnej zastávke autobusu človek hneď vidí aký autobus mu za koľko minút ide. Takouto vymoženosťou sa môže v Bratislave pochváliť až jedna zastávka na hlavnej stanici. Grafikony sú vyriešené tiež vtipne – stočené do kruhu a vložené za otáčajúce plexisklo.

IMGP8297.JPG IMGP8298.jpg IMGP8302.jpg

Vezieme sa k nákupnému centru Akropolis, odkiaľ to je ešte kúsok pešo do nového prístavu, odkiaľ ide jeden z trajektov (druhý chodí zo starého prístavu). Kupujeme si lístky, chvíľu čakáme kým trajekt opustia ľudia a autá prichádzajúce z druhého brehu a spolu s ostatnými sa nalodíme.

IMGP8315.JPG IMGP8318.jpg

Kým odídeme spravím si ešte nejaké zábery prístavu a onedlho sa už pohýňame od brehu.

IMGP8319.JPG IMGP8327.jpg IMGP8328.jpg

Na druhej strane sme za pár minút a tu zisťujeme, že informačný chaos sposobený zmätočnými informáciami na webstránke prístavu spôsobil, že autobus do Nidy chodí z iného miesta, kam treba ísť trajektom zo starého prístavu. Presun do starého prístavu by zabral kopu času, tak meníme plán a keďže sme už tu, tak sa ideme teda aspoň pozrieť na pláž na druhú stranu tohto polostrova, ktorý je celý zapísaný v svetovom dedičstve UNESCO. Cesta má skoro 2 kilometre a vedie úzkym chodníkom cez kopec.

IMGP8330.jpg IMGP8331.JPG IMGP8336.JPG

Dorazíme na pláž a zdržíme sa tu asi hodinu, ja sa aj okúpem.

Trajektom a autobusom sa vraciame do hostela.

IMGP8346.JPG IMGP8348.JPG IMGP8354.JPG

Po hlavnej ulici Manto gatve, ktorá vedie až do centra sa vydávame do mesta.

IMGP8356.JPG IMGP8361.jpg IMGP8362.jpg

Festival výročia mesta sa už končí, stánky sa zatvárajú, tak sa ideme poprechádzať popri rieke. Večer si ešte pozrieme zopár pouličných vystúpení a vraciame sa unavení do hostela.