SAE & Omán 2015

Deň 1 – Varšava

25.4.2015

Autobus prichádza 5 minút pred polnocou z Viedne už celkom slušne narvatý a ako sme predpokladali, dve miesta pri sebe voľné nie sú. Sedíme aspoň v jednej rade. Nevýhodou toho je, že na cudzieho človeka si nohy ani hlavu vykladať nemôžem, tak sa mi ani nedarí zaspať. Keď sa mi už konečne ako tak podarí zaspať, autobus zastaví, naplno sa rozsvietia všetky svetá a do autobusu nabehnú českí policisti a kontrolujú všetkým doklady. V autobuse sú dvaja černosi a tých kontrolujú asi 15 minút. Krátko po šietej ráno sme v Katowiciach, kde vystupuje Jankin spolusediaci, tak sa presádzam k nej a konečne sa trochu vyspím.

Vo Varšave sme o jedenástej. Hostel máme hneď pri stanici metra/autobusov (Wilanowska). Ubytovať sa v hosteli môžeme až o druhej.

IMGP6555.JPG IMGP6558.JPG IMGP6559.JPG

V hosteli, ktorý tvorí rodinný dom, si teda aspoň nechávame ruksaky a ideme do mesta. V metre si kupujeme celodenné lístky a vezieme na stanicu Centrum, rovno k Palácu kultúry a vedy. V zmenárni meníme nejaké peniaze a ideme si kúpiť rýchle občerstvenie na obed. V podchode v metre sa nám nič nepáči, resp. majú tam len nejaké malé bagetky, na ktoré zrovna nemáme chuť, tak sa vyberieme po jednej z hlavných ulíc Marszałkowska, až natrafíme sa stánok a kupujeme si kebab do ruky.

IMGP6562.JPG IMGP6565.JPG IMGP6580.JPG IMGP6590.JPG

Ten zjeme neďaleko na múriku a rozhodujeme sa čo ďalej. Zatiaľ to ani jeden z nás nechce priznať, ale z dnešnej jarnej prehliadky Varšavy kvôli únave asi nič nebude. Vyberáme sa teda naspäť k palácu. Pôvodne sme rozmýšľali, že sa pôjdeme pozrieť do starého mesta, do knižnice a tam a hentam, ale keď zbadáme pod palácom bufet s čapovaným pivom, hneď sa usadíme a o osude dnešného dňa je rozhodnuté. Dáme si teda dve pivá a vraciame sa na izbu pospať si.

IMGP6607.JPG IMGP6623.JPGIMGP6636.JPG

Keď prichádzame na hostel, tak sa už konečne môžeme ubytovať. Dostávame izbu číslo 1 hneď na prízemí. Okrem veľkej presklenej terasy máme aj krb. V tomto prípade je to skôr na škodu, lebo nie je vyčistený a jednoducho smrdí.

IMGP6639.JPG IMGP6640.JPG IMGP6642.JPG IMGP6643.JPG IMGP6646.JPG

To je nám však teraz jedno. Spíme asi dve hodiny. Keď sa zobudím, zisťujem zajtrajšiu dopravu na letisko. Autobus, ktorý nám mal ísť priamo od hostela v nedeľu ako naschvál nechodí, tak si ideme prejsť cestu, ktorá nás čaká ráno. Hlave kvôli tomu, aby sme vedeli koľko času nám zaberie. Metrom sa vezieme na stanicu Politechnika a odtiaľ autobusom asi 20 minút na letisko. Tu vystúpime, pozrieme si lietadlá cez presklenný plot a autobusom sa vraciame naspäť. Sme jednu zastávku od paláca, tak sa ešte ideme pozrieť ako je nasvietený. Je sobota večer, mesto je plné ľudí, ktorí idú za zábavou a my dvaja ideme na izbu spať.