Cyprus 2020

Deň 1- Ryanairom do Pafosu

Rovnako ako minulý rok, aj rok 2020 otvárame off season výletom do prímorskej destinácie. Namiesto na západ sa však vydávame opačným smerom, do krajiny, ktorá má pre mňa poradové číslo 52.

17.1.2020

Z práce odchádzame v najskorší možný legálny čas o pol tretej. Pôvodne som chcel využiť buď Uber alebo Bolt, včera som ale otestoval car sharing Share’nGo a keďže jedno z piatich parkovacích miest, ktoré v centre majú je hneď na Zochovej a dokonca tam je voľné vozidlo, je rozhodnuté. Tento car sharing využíva ultra mega hipsta green eko elektromobily čínskej produkcie od značky Zhi Dou. Nič v zlom, ale za toto “auto” by som reálne nedal ani 3000€ a nie 7990€ bez DPH. Moje jediné iné skúsenosti s car sharingom sú z Petrohradu, kde operuje – tak ako v iných ruských mestách – spoločnosť Delimobil a je to teda o svetelné roky popredu. Počínajúc vozovým parkom a jeho kvantitou až po výborne vyladenú a prívetivú aplikáciu. Nechcem aby to vyznelo, že Share’n‘Go je úplne zlý, ale je vidno, že za tým stoja taliani.

V každom prípade auto nás úspešne dopravilo pred Kozmos, kde som ho odparkoval a na letisko sme to doklepali tradične 61tkou. Tu som sa odsegregoval do salónika, kde som sa posilnil na nadchádzajúci trojhodinový let. Onedlho dorazil Vlado a symbolicky sme si pripili. Onedlho už zaznelo tradičné zvolávanie na boarding, pričom lietadlo má ešte tak 30 minút do pristátia, ale nie je to nič, čím by BTS prekvapovalo. Za pasovkou nás už čakala Janka aj so sestrou, rýchlo sme ešte dokúpili vodu v stánku a hybaj do ohrádky. Na let som sa poctivo pripravil a do mobilu si nahral film, takže som sa ani nestihol nudiť. V Pafose (Paphose) nás takto pred deviatou večer víta príjemných 12 stupňov. Do terminálu sa prejdeme pekne po svojich a využijeme automatické brány. Tie vydávajú papierik s fotkou a údajmi, čo by mohol byť pekný suvenír, keby ich potom ale nekontroloval a nezbieral policajt. Čo vlastne potláča ich zmysel. Po pasovke si to namierime rovno na prepážku Sixtu kde rozdám dva podpisy a odmietnem poistenie od požičovne. Zablokujú mi tak pekných 1100€ na kreditke a môžme ísť po auto.

Na svoje prvé šoférovanie na opačnej strane cesty som si zbabelo objednal automat a dobre som spravil. Hneď ako som po prebratí auta chcel zaradiť, tak som buchol pravou rukou do dverí. Z letiska sa vyberáme ubytovať sa do apartmánového komplexu Adamou Gardens, kam prichádzame po necelej pol hodine jazdy. Na recepcii už nikoho niet, našťastie stačí len zavolať a chlapík do troch minút prichádza. Vyplácam apartmán s dvoma spálňami a dvoma kúpeľňami za veľmi príjemných mimosezónnych 36€ a ideme si zložiť veci.

Nejak sme všetci pozabudli na to, že na Cypre sa používajú iné elektrické zásuvky (typ G) ako vo väčšine kontinentálnej Európy (typ E). Tento problém ako aj večeru ale vyrieši krátka jazda do potravín, kde sa dokúpi všetko potrebné. Po fľaške vína a pár pivečkách ale treba ísť spať, ráno vyrážame z Pafosu preč.