Chorvátsko 2011

Deň 1 – Primošten a Split

4.8.2011

Joha s Ľudkou odišli už ráno stopom. Ja s Peťom a Samom sme pohodlní, tak ideme autom :D. Vyrazili sme okolo desiatej. Cesta cez Maďarsko ubieha celkom rýchlo a o chvíľu sa už budeme blížiť k chorvátskym hraniciam. Pôvodne sme chceli ísť cez Slovinsko v domnení, že sa nám tam podarí nejak vyhnúť diaľnici, ale keď sa začali objavovať tabule vyžadujúce slovinskú diaľničnú tak sme to otočili a zašli si až na hraničný priechod Letenye.

Chorvátski colníci evidentne nemali nič lepšie na práci ako nás nechať vyložiť komplet celé auto, tak sme sa na hraniciach trochu zdržali. Od hraníc až k mestu Karlovac sme šli po diaľnici, potom sme už išli po úplne prázdnych okreskách. Nadránom sa začal prejavovať nedostatok spánku a energie a všetko nám prišlo vtipné. Radšej sme to chvíľu odstavili na nejakej veľkej ploche a chvíľu sme si chvíľu hádzali lietajúci tanier. Keď sme sa trochu prebrali pokračujeme v ceste a stojíme až pri mori, kde si na odpočívadle dávame raňajky a ďalšiu dávku pohybu a čerstvého vzduchu.

Do Primoštenu to už našťastie nemáme ďaleko. Prichádzame ešte skoro, obloha aj more je šedé a som totálne unavený. Odparkovávame to v nejakej zátoke na konci mesta a ideme na pláž nájsť Johu s Ľudkou.

IMGP7558.JPG IMGP7560.jpg

Keď sa zvítame a vymeníme si poznatky a postrehy o dopravení sa z Bratislavy až sem ideme naspäť k autu. Odkladáme veci, umývame si zuby a berieme len to najnutnejšie. Doobedie trávime na pláži, ktoré trávime kúpaním sa a ja aj dospávaním predošlej noci.

IMGP7564.jpg IMGP7569.jpg IMGP7571.jpg

Okolo obeda to balíme. Nahádžeme veci do auta a ideme do mesta. V potravinách si kupujeme obed a keď sme už tu, ideme si pozrieť aspoň to staré centrum.

IMGP7581.jpg IMGP7582.JPG IMGP7584.jpg IMGP7591.JPG IMGP7595.JPG IMGP7600.JPG IMGP7603.jpg

Do Splitu odchádzame okolo štvrtej. Cesta po pobreží je fajn a výhľady sú skvelé.

V Splite sa naším domovom na najbližšie dni stane parkovisko, s ktorým má už Peťo skúsenosti. V neďalekom fastfoofovom stánku Popaj si kupujeme na večeru pizzu a ja aj pivo. Večer za tmy sa ešte ideme prejsť do neďalekého parku na pobreží s útesom.