Udine 2013

Deň 1 – Príchod do Udine

19.4.2013

Toto bol v podstate úplne neplánovaný výlet. V nedeľu večer mi Alan píše, či nechcem ísť do Udine na futbal Serie A medzi Udinese Calcio a Lazio Rím. V prvej chvíli som to zavrhol, ale stále mi to nedalo. Svoju účasť som potvrdil dva dni pred odchodom. Andrej rovno zarezervoval cez booking.com izbu v hoteli Europa. Nasledujúci deň – štvrtok, bol posledným, kedy sa dalo urobiť bezplatné storno, čiže keď som sa v piatok ráno zobudil, vedel som, že ideme naisto. Vďaka nadrobeným hodinám z práce v piatok odchádzam už o 14:30. Odchod je naplánovaný na tretiu, kedy sa chalani majú zastaviť po mňa. Kým sa dostanem domov je 14:50. Nie som ani pobalený a ešte chcem ísť do obchodu kúpiť si nejakú bagetu a vodu na cestu. Všetko to s prehľadom stíham aj vďaka tomu, že 10 minút meškajú. V Petržalke na pumpe ešte tankujeme za 82€ a kupujeme rakúsku diaľničnú známku. Pred Viedňou prebiehajú na diaľnici na viacerých úsekoch nejaké práce, tak je každú chvíľu 80tka. Prvú prestávku máme niekde medzi Viedňou a Grazom, vonku je hmla, sychravo a asi tak o 10 stupňov menej ako v BA pri odchode.

IMGP3618 IMGP3617

Cesta po diaľnici ubieha celkom rýchlo, aj keď nudne. Keď sa začína stmievať sme už pri Villachu, čo značí, že zachvíľu ideme z diaľnice dole. Cez rakúsku dedinku Arnoldstein sa dostávame na okresky a o chvíľu už sme na hranici s Talianskom. Do Udine to už je len 101 km, čo ubehne celkom rýchlo. Zaparkujeme pri hoteli a ubytovávame sa. Vyplatíme izbu a Miloš a Alanom ide dať auto do garáže a ja s Andrejom zatiaľ odnesieme veci na izbu.

udine-0001.JPG udine-0002.JPG

Veľmi provizórne si vybalím pár vecí a chalani už otvárajú fľaše. Pôvodne som nič piť nechcel, ale nechal som sa strhnúť davom.

udine-0003.JPG udine-0004.JPG udine-0005.JPG

Keď už je fľaša tequily Pistolero aj Olmeca v pokročilom štádiu vyrážame do mesta ešte si posilniť v nejakom bare. Oproti hotelu máme hneď vlakovú stanicu a od nej ide Via Roma, po ktorej sa vyberáme smerom do centra. Prichádzame na kruhový objazd, ale nič v okolí nie je, tak pokračujeme po Via Giosuè Carducci. Na konci ulice objavíme bar s príznačným názvom “The Black Stuff”, kam si to namierime a stratíme tam všetky zmysly. Zvyšok večera, resp. noci a rána sa nesie v popíjaní a zabávaní sa s miestnymi Talianmi.

udine-0006.JPG udine-0007.JPG udine-0009.JPG udine-0010.JPG udine-0011.JPG udine-0012.JPG udine-0013.JPG