Praha 2013

Deň 1 – Praha

21.6.2013

Praha, mesto, ktoré sa môže pýšiť hneď niekoľkými titulmi, napríklad Praha magická, Praha stovežatá či Praha, matka všetkých miest.

Náš výlet do tejto metropoly bol veľmi spontánny. Asi pred 2 mesiacmi sme objavili na zľavovom portály výhodnú cenovú ponuku na 2 noci aj s raňajkami v Grand Hoteli Evropa. Po krátkej porade sme to hneď aj kúpili. Musím sa priznať, že aj keď sme si predtým čo to o Prahe pozreli, išli sme na  tento výlet nepripravení, resp. povinnosti, ktoré sme predtým mali nám spôsobili, že sme to poriadne nestihli. Čiže sme si povedali, že to vezmeme ako oddychový výlet s cieľom nielen si oddýchnuť (hlavne pred povinnosťami, ktoré nás ešte čakajú), ale zároveň vidieť hlavné pamiatky a zaujímavosti, ktoré Praha ponúka, ochutnať ich dobré jedlo a samozrejme aj pivo.

Z práce odchádzam skôr, aby som sa stihla zbaliť. Roman prichádza niečo po mne.  Nastáva trošku stresujúca situácia, keďže veľmi nestíhame. Konečne sa vytrepeme z bytu, ešteže autobusová stanica je blízko. Po prejdení niekoľkých metrov zisťujeme, že sme zabudli zbaliť Romanovu čiapku, bez ktorej sa nedá ísť na výlet :D, tak po ňu utekám naspäť. Keď sa vrátim zistíme, že sme zabudli aj na mapu, po ňu už ide Roman.  Ako debili, to je tak, keď sa balíme tesne predtým a nestíhame. Autobus nám odchádza 15.15 a na stanici sme 15.10. Ešte stihnem kúpiť vodu a dať vak šoférovi a už si aj sadáme na svoje miesta a po chvíli vyrážame.

Lístky sme si kupovali cez Student Agency a v autobuse máme aj palubné počítače.  Sprievodkyňa nám rozdala slúchadla a  ponúkla občerstvenie. Už si stačí len vybrať film. Ja som si pozrela Let 93 a Roman Chyť ma ak to dokážeš. Cesta hneď ubehla rýchlo. Niečo okolo pol 8 sme prišli na autobusovú stanicu Praha Florenc. Už sme aj hladní, ale nikde nič nie je. Tak si kupujeme lístky na metro a odvezieme sa 2 zastávky na stanicu Muzeum. Tu si v podchode kupujeme kúsky pizze, aby sme aspoň na chvíľu zahnali hlad.

IMGP7780.JPG IMGP7781.JPG

Tu nám už len stačí ísť dole ulicou po Václavskom námestí a sme pri Grand Hoteli Evropa. Ubytuje nás starší pán a po vypísaní tlačiva pre policajtov dostávame kľúče s číslom izby 12. Hotel je krásny s nádhernými priestormi a architektúrou. Jeho budova bola postavená v roku 1872. Natáčali sa tu aj scénky z filmu Slunce, seno a erotika. Naša izba je na úplnom konci prvého poschodia. Je malá, ale útulná s rekonštruovanou kúpeľnou. Dokonca máme na izbe aj popolník. Keďže je už aj dosť hodín, rýchlo sa zložíme a ideme rovno do mesta, aby sme ešte čo to dnes stihli vidieť.

IMGP7787.JPG IMGP7788.JPG IMGP7791.JPG

Z Václavského námestia sa pešo presúvame do Starého mesta. Historické uličky Prahy sú krásne a majú svoje čaro. Lenže sme sklamaní, pretože je tu toľko turistov, že je ťažko nimi prechádzať. Vôbec sa nám to nepáči a namiesto toho, aby sme počuli čestinu, počujeme samé iné jazyky. Ako prvé prichádzame k Staromestkej radnici, ktorá je charakteristická aj tým, že na jej južnej strane sa nachádza Orloj. Ten je rozdelený na kalendár so zverokruhom a hodiny, tiež sa tu nachádzajú aj mechanické figúrky. Hodiny ukazujú astronomické údaje a štyri druhy časov. Ako jediné na svete ukazujú aj babylonský čas, ktorý sa riadi východom a západom Slnka. Samozrejme aj tu je veľa turistov. Neostáva nám nič iné, len si na to zvyknúť.

IMGP7792.JPG IMGP7796.JPG IMGP7806.JPG IMGP7808.JPG IMGP7811.JPG IMGP7829.JPG

Ďalej sa krásnymi historickými uličkami presúvame ku Karlovmu mostu, ktorý je najstarším stojacím mostom v Prahe. Nájdeme na ňom rozmiestnených 30 sôch a súsoší. Tiež je charakteristický aj množstvom pouličných umelcov a predajcov. Na jeho druhej strane sa nachádza Pražský hrad. Rozhodli sme sa, že dnes na hrad nepôjdeme, keďže je už dosť hodín a skoro úplná tma. Čiže sa vraciame ponad Vltavu po moste späť.

IMGP7831.JPG IMGP7838.JPG IMGP7856.JPG IMGP7859.JPG IMGP7872.JPG IMGP7876.JPG

Prechádzame sa popri Vltave a na chvíľu sa zastavíme, aby sme si vypočuli piesne prichádzajúce z miestneho podniku na nábreží. Sme trošku hladní, ale hlavne smädní. Rozhodli sme sa teda, že sa prejdeme ešte po uličkách starého mesta a možno tam na niečo natrafíme. Samozrejme aj teraz tu bola hlava na hlave a všetko predražené.

IMGP7878.JPG IMGP7881.JPG

Dostali sme sa až na Václavské námestie. Tu sa márne snažíme v uličkách nájsť nejaký obchodík, ktorý by fungoval aj v túto nočnú hodinu. Nakoniec sa nám po dosť dlhej dobe jeden podarí nájsť. Kupujeme si v ňom pivo a vodu. Vraciame sa späť a neďaleko sochy sv. Václava sa usádzame na lavičku a hodnotíme prvý deň v Prahe s pivkom v ruke 🙂

IMGP7884.JPG IMGP7888.JPG

Unavení po práci, ceste a celom dni sa okolo polnoci vraciame na izbu, kde si dáme rýchlu sprchu a ihneď zaspíme.