Peloponéz 2020

Deň 1 – po pol roku v lietadle

Keď som v novembri 2019 kupoval letenky do Grécka na predĺžený víkend, bral som to ako hotovú vec. V poslednej dobe si však človek už nemôže byť istý ničím. V tomto prípade sa však kolesá osudu zastavili v dobrej konštelácií – v momente odchodu sme pre Grécko stále zelená krajina, rovnako ako oni pre nás a aj tranzit Rakúskom bude bezproblémový. Jedinú vrásku posledných dní mi spôsobila skimmovaná kreditka u našich severných susedov, po ktorej zablokovaní som musel nájsť na poslednú chvíľu požičovňu, kde mi dajú auto aj na debetku. AVIS nás nakoniec zachránil a nič už nebránilo tomu, aby sme vyrazili.

28.8.2020

Od návratu z Poľska ubehol presne týždeň a my krátko pred treťou odchádzame z práce a namierime si to rovno pod most SNP. Onedlho už prichádza náš autobus, kde musím požiadať slečnu s odutým ksichtom, aby sa láskavo presadila na svoje miesto a môžeme vyraziť. Jediným spestrením na ceste je 20 minútové zdržanie na hraniciach vynútené kontrolou dokladov.

Bez kreditky môžem na salónik zabudnúť, tak sa aspoň natlačíme obedovečerou v McDonalde. V súčasnej situácii sú všetky odlety z T3 a aj keď to na kontrole vyzeralo na dlho, ide to celkom svižne. Zvyšný čas si skrátim nákupom vody z automatu, ktorý je strategicky umiestnený na úplnom konci a pripomenutím si pohľadom z okna ako vlastne vyzerá lietadlo. Na boardingu poctivá rakúska kontrola PLF formuláru a hybaj do busu, kde nám spoločnosť robí chrchlajúci pepík. Veľmi pozitívnym faktom je naopak obsadenosť lietadla, ktorá dosahuje tak ⅓. Po zahlásení boarding completed sa tak presúvam na vlastnú trojku a po vzlete si spravím pohodlie a pustím film. Z pozerania ma na pár minút vyruší západ slnka nad našou destináciou a 15 minút pred deviatou dosadáme.

Z lietadla odchádzame medzi poslednými a aj keď máme QR kód na PLF formulári začínajúci číslom 4 (4 bez testu, 7 test) na letisku nám ho už nikto nepozerá a rovno nás posielajú von. Chudákov na test už odchytili dostatok. V AVISE trochu potrapoším s kartami a keď mi nechce zobrať debetku Mbank, tak ma našťastie zachráni FIO. S najnovšou paranojou totiž v aplikácii dočasne blokujem kartu, keď ju nepoužívam a zabudol som povoliť aj zahraničné platby, ktoré som zablokoval separátne.

Všetko našťastie dobre dopadne a po pár minútach dostávam kľúč od Kia Picanto. Do navigácie volím 33 kilometrov vzdialený Hotel Olympion na okraji Atén hneď pri diaľnici a vyrážame. Na dobrú noc ešte v kiosku pri ceste zoberiem dve pivečká a čipsy a vodu na ráno, aspoň sa mi podarí rozmeniť 50tku. Hotel je už zaplatený dopredu, tak na recepcii len dostanem kľúč a ďalšiu fľašu vody a vybavené. Po sprche zadelíme na balkóne s výhľadom na parkovisko pivko a ideme spať.