Atény & Santorini 2015

Deň 1 – odchod

Tradične nám ešte zostávalo vymyslieť niečo na prelom júla a augusta, kedy má Janka povinnú dvojtýždňovú dovolenku. Na jednom väčšom výlete sme tento rok už boli, tak to spravíme podobne ako minulý rok, teda na prvý týždeň niekam vypadnúť a druhý si necháme voľný. Letenky som kupoval s niekoľkomesačným predstihom za celkom priaznivú cenu, aj keď približne 3 týždne pred odletom mal Ryanair kvôli turbulentnej situácii v európskych politických kruhoch pár dní 30% zľavu na letenky do Grécka, čo by vyšlo ešte výhodnejšie. To už ale bolo v tejto chvíli irelevantné a nás čakala naša prvá návšteva tejto krajiny.

25.7.2015

Je sobota poobede a do odletu nám zostáva už iba pár hodín. Najvyšší čas zbaliť sa. Ideme len na necelých 8 dní, navyše iba s príručnou batožinou, tak to ide celkom rýchlo.

IMGP9517

Okolo štvrtej odchádzame k našim, kde chvíľu posedíme, a kde nechávame najbližšie dni zaparkované auto. Pred šiestou nás na letisko vezie otec. Letieť máme 19:35, ale keďže len o pol pristáva lietadlo, je nám jasné, že tak rýchlo to nebude. Väčšina ľudí sa už tlačí v ohrádke pred gateom. Odmietame sa tlačiť s nimi, tak čakáme na lavičke mimo.

IMGP9519

Keď už to vyzerá, že by sa každú chvíľu mohlo nastupovať, poberáme sa ukázať letenky a prijať pokarhanie od zamestnankyne letiska, že máme byť radi, že lietadlo meškalo (ako keby sme nevedeli 🙂 ), inak by nás už nepustila. Tu opäť vidím starý známy jav, že 90 % ľudí čaká netrpezlivo v rade na chvíľu, kedy konečne budú môcť ísť do lietadla, ako keby nemali pridelené miesto. My a niekoľko ďalších ľudí ideme medzi poslednými.

IMGP9520

Odletieť sa nám podarí okolo ôsmej. Lietadlo je skoro úplne plné, voľné miesta som videl asi tri. Po dvoch hodinách pristávame v Aténach na letisku Eleftheriosa Venizelosa a posúvame si čas o hodinu dopredu. Keďže letíme Ryanairom, tak rolujeme až dozadu za letiskovú budovu. Autobusy nás zavezú do terminálu, ktorým len rýchlo prefrčíme von pred letisko. Odtiaľto by mal ísť autobus číslo X95, ktorý ešte musíme pohľadať, a ktorý nás zavezie do centra na námestie Syntagma.

Zastávka je hneď pri východe. V búdke kupujem dva lístky po 5 € a nastupujeme do pristaveného poľského autobusu Solaris. Vonku je už tma, autobus má tmavé sklá, takže nie je skoro nič vidieť. Cesta trvá pekných 45 minút. Našťastie sedíme.  Vystupujeme pred budovou gréckeho parlamentu. Je už po polnoci, no na námestí je aj tak celkom rušno.

athens_2015-0002.jpg athens_2015-0003.jpg athens_2015-0004.jpg

Dlho sa tu teraz nezdržujeme, aby sme sa poriadne vyspali a zajtra nevstali neskoro. Červenou linkou, ktorú otvorili len v roku 2000 sa vezieme 3 zastávky na Metaxourghio.

Neďaleko nej by sa mal nachádzať náš hotel Neos Olympos za príjemnú cenu 96 € na tri noci s raňajkami (ale spoločnou kúpeľňou). Nižšia cena je nakoniec vykúpená tým, že sa hotel nachádza pravdepodobne v albánskej štvrti, keďže cestou k nemu ideme okolo samých albánskych cestoviek. Ale to sú len tie hlúpe predsudky, je to tu úplne normálne, 100 metrov od hotela je dokonca policajná stanica. Dvere sú zamknuté, na recepcii nikto, tak zvoníme. Až na tretie zvonenie prichádza recepčný, ktorý asi vo vedľajšej miestnosti spal 🙂 Platíme cash, jeden podpis a dostávame kľúče od izby na prvom poschodí. Klíma, telka, balkón od bočnej uličky, kde nie je taký hluk – čo viac si priať? Dáme si ešte rýchlu sprchu a ideme spať.