Moskva 2012

Deň 1 – Moskva

Konečne! To je slovo, ktoré návštevu Moskvy presne vystihuje. Dávny pradávny sen, doteraz stále odkladaný na vedľajšiu koľaj. Keď som sa však jeden neskorý októbrový večer ponevieral po interente a pozeral ceny leteniek natrafil som na celkom priaznivú cenu Austrianu 139€. Viem, že boli časy, keď sa dali kúpiť letenky cez Air Berlin za 98€, ale táto cena sa už zopár mesiacov neobjavovala. Takže áno, konečne si splním sen. Letenky sú až na apríl, konkrétne na veľkú noc, čiže 4 dni bez nutnosti čerpať v práci dovolenku, ideálne. Ešte krátka dohoda s Jankou a o pár minút z účtu odchádzajú peniaze a do emailovej schránky mi prichádza potvrdenie rezervácie.

6.4.2012

Prešlo zopár mesiacov a konečne nadišiel túžobne očakávaný piatok 6. apríla. 7:32 čakáme na moju sestru, ktorá nás vezie na letisko. Tá si najprv myslí, že na Bratislavské.

Po hodine a pár minútach sme na Schwechate. Check-in, odovzdanie batožiny a chvíľkové ponevieranie sa po letisku. Keď už prichádza ten správny čas presúvame sa cez všetky nevyhnutné kontroly a krátko po desiatej vzlietame. Neskôr podávajú obed – cestoviny so žemľou, nejaký dezert a džús.

V Moskve pristávame pred treťou miestneho času. Čakáme na ruksaky a opúšťame letisko. Do centra chodí aj vlak – Aeroexpress, ale nechce sa nám teraz za neho platiť, tak pred letiskom, hneď vedľa vlaku, nasadáme na maršrutku a za oveľa nižšiu cenu sa vezieme k stanici metra Domodedovskaya. Sme v Moskve! Počasie je výborné, svieti slnko, naokolo čulý ruch a paneláky. Presne ako som si to predstavoval celé tie roky. Presúvame sa pod zem. Kupujeme si lístky a nasadáme do najbližšej súpravy.

moscow1_16.JPG moscow1_19.JPG moscow1_21.JPG moscow1_24.JPGmoscow1_26.JPG

Na stanici Tverskaya vystupujeme, aby sme prestúpili na šedú linku 9 a vezieme sa jednu zastávku na Tsvetnoi bulvar, čo je najbližšia stanica pri našom hosteli Godzilla’s, čo bol mimochodm prvý hostel otvorený v Moskve. Vychádzame z metra, podľa inštrukcií zabáčame vľavo a cez malú pešiu pasáž sa dostávame na Bol’shoy Karetnyy pereulok. Hostel ja na dohľad, trojpodlažnú ružovú budovu na rohu nejde prehliadnuť.

Na recepcií zisťujeme, že platiť sa dá iba v rubľoch. Nechávame teda ruksaky v hosteli a ideme naspäť na stanicu metra. Naboku budovy je malá zmenáreň, kde meníme nejaké eurá potrebné na zaplatenie hostela a nejakého jedla aspoň na prvý deň. Vraciame sa do hostela, platíme, je nám ukázaná naša dorm, kde sa ubytovávame.

Sme v Moskve, takže Červené námestie je to, čo chceme vidieť ako prvé. Vstupujeme do hlbokého metra a vezieme sa na stanicu Teatraľnaya. Moskovské metro ma fascinuje odkedy som videl prvé fotky, tak predtým ako výjdeme na povrch, spravím si nejaké nejaké zábery aj ja.

moscow1_34.jpg moscow1_38.jpg moscow1_42.JPG

Výchádzame z metra na námestí Revolúcie. Neskoré slnko ešte viac zvýrazňuje červénú farbu budov, naokolo je plno ľudí a stánkov s rôznymi sovietskymi suvenírmi.

moscow1_43.JPG moscow1_45.JPG

Zozadu prichádzame k budove Národného historického múzea. V priechode sa zrazu zjaví Chrám Vasila Blaženého, spolu s prekročením hraníc s Iránom doteraz najsilnejší cestovateľský moment. Prichádzame na červené námestie. Je obrovské. Naľavo GUM, uprostred chrám Vasila Blaženého a vľavo Kremeľ. Na námestí sme asi pol hodinu. Počasie vyšlo excelentne. Robím si niekoľko fotiek.

moscow1_48.JPG moscow1_54.jpg moscow1_55.jpg moscow1_61.jpgmoscow1_67.jpg moscow1_68.JPG moscow1_73.JPG moscow1_88.jpg

Leninovo mauzóleum je zatvorené, avšak s čestnou strážou pred ním. Chceme počkať na tmu, tak sa vyberáme túlať po okolí. Dostávame sa na ulicu Iľinka.

moscow1_93.JPG moscow1_95.jpg moscow1_96.JPG

Odtiaľ prechádzame späť na námestie Revolúcie. Medzitým sa zotmelo. Tu si robím zopár večerných záberov. Presúvame sa opäť na Červené námestie, kde pokračujem vo fotografovaní tohto extrémne fotogenického miesta.

moscow1_105.jpg moscow1_107.JPG moscow1_110.JPG moscow1_111.jpg moscow1_114.jpg moscow1_125.jpg moscow1_131.JPG moscow1_139.jpg

Keď nám začne byť zima vchádzame do obchodného domu GUM, kde sa nachvíľu poprechádzame, kým sa zohrejeme.

moscow1_142.jpg moscow1_143.JPG

Sme celkom hladní a v okolí nie je nič lacné. Metrom sa vezieme k hostelu na Tsvetnoi bulvár. Za rohom, na hlavnej ulici Sadovaya-Samotechnaya je stánok s kebabom, tak večeriame na ulici. Po skonzumovaní kebabu, si neďaleko v malých zašitých potravinách kupujeme pivo a vraciame sa do hostela.