Miláno 2009

Deň 1 – Miláno

27.7.2009

Absolvujeme typické procedúry na letisku, vzlietneme, pristaneme a pár minút pred desiatou vychádzame z budovy letiska Orio Al Serio v meste Bergamo. Pri autobuse si kúpime dva spiatočné lístky (16,5 za kus) a natrepeme sa dovnútra.

Odchádzame o desiatej a približne po hodine vystupujeme v Miláne pri hlavnej vlakovej stanici. Presúvame sa na ulicu Via Vitruvio, ktorá nás má doviesť až k ulici, na ktorej je náš hotel.

Za chvíľu narazíme aj na tú a prichádzame do hotela. Platíme a nechávame si veci na recepcií, lebo izba bude voľná až po pol jednej. Vraciame sa teda na Via Vitruvio, kde si vo fastfoode dávame nejaké kebaby. Najedení sa vraciame do hotela. Izba je už pripravená tak sa skladáme. Nevieme zapnúť svetlo ani nič, čo je poháňané elektrinou, tak sa pýtame upratovačky čo máme robiť a až tá nám ukáže akým systémom to funguje. Totiž miesto kľúču od izby sme dostali čipovú kartu, na ktorú je vo vnútri izby slot, do ktorého ju treba vsunúť a až potom je možné zapnúť svetlo, pustiť si telku a podobne. Osprchujeme sa, lebo v Miláne je veľmi teplo a pred druhou ideme do mesta. Po Via Vitruvio, na ktorej stojí Pirelli Tower sa vraciame ku stanici, do ktorej tentokrát aj nazrieme.

DSCF0700.JPG DSCF0702.JPG

Treba povedať, že stanica je veľmi pekná a panuje v nej čulý ruch.

DSCF0706.JPG DSCF0709.JPG

Po tom, ako sa v nej pomotáme a následne vstupujeme do milánskeho metra a vezieme sa ku Castello Sforzesco.

Chvíľu sa prechádzame, míňame fontánu s japonskými turistkami a mierime do centra.

Po Via Dante sa dostávame až na hlavné milánske námestie Duomo di Milano.

DSCF0738.JPG DSCF0739.JPG DSCF0744.JPG DSCF0746.JPG DSCF0753.JPG

Najbližšiu hodinu sa prechádzame po námestí a Galleria Vittorio Emanuele II, sedíme na obrubníku a pozorujeme ľudí.

DSCF0760.JPG DSCF0768.JPG DSCF0774.JPG DSCF0776.JPG

Po Corso Vittorio Emanuele II prichádzame na Piazza San Babila. Odtiaľ sa pomalou chôdzou vyberáme naslepo rôznymi ulicami a uličkami Milána.

DSCF0781.JPG DSCF0789.JPG

Narazíme na stanicu metra a rozhodujeme sa odviesť sa niekam ďalej od centra a nájsť nejaký supermarket.

Vezieme sa žltou linkou na zástavku Maciachini. Po ruchu z centra tu nie je ani stopy a vidíme aj nejaké paneláky.

DSCF0801.JPG DSCF0803.JPG

Supermarket sa nám darí nájsť až po pár radách od domácich. Kupujeme dáke potraviny a vraciame sa do hotela, kde skoro všetko zjeme. O trištvrte na 9 sa ešte vyberám spraviť nejaké nočné zábery. Keďže som si v hoteli zabudol kartu na metro, zostáva mi uspokojiť sa so stanicou, jej okolím a ulicou Via Vitruvio. Pofotím si pár večerných záberov a vraciam sa do hotela.