Estónsko, Lotyšsko, Litva 2012

Deň 1 – Cez Tallinn do Rigy

27.7.2012

A je to tu! Konečne sme sa po dlhých dňoch v práci a len niekoľkodňových výletoch dočkali vytúženej dovolenky. Litva, Lotyšsko, Estónsko, štáty v ktorých strávime naše najbližšie dni. Ráno začalo tým, že sme zaspali. Takže, rýchlo sa obliecť, dobaliť posledné veci a smer Schwechat. Na letisku vybavíme všetky potrebné veci, ale zisťujeme, že na nádväzný let do Rigy si budeme musieť v Talline vybrať nové letenky, keďže sa to nedá dať spolu. Zbavíme sa ešte batožiny a konečne si môžeme dojesť bagety, ktoré sme nestihli ráno. Po chvíľke čakanie sedíme už v lietadle Bombardier CRJ-900 a po dvoch hodinách pristávame v slnečnom Talline, kde si ideme vyzdvihnúť nové letenky do Rigy.

Zisťujeme však, že náš let presunuli z 13.55 na 17.05. Ako zadosťučinenie sme dostali kupóny v hodnote 10 EUR na osobu, ktoré nám platia na celom letisku. Rozmýšľame, čo s toľkým časom. Neviem kam ísť, keďže lonely planet a mapa nám ostali zbalené v batožine. Nakoniec sa vyberáme preč z letiska preskúmať čo sa dá vidieť v okolí.

Po 15 minútach sa zhodneme v tom, že nič a vraciame sa späť na letisko, kde si ďalej čas krátime tým, že zo schodov pozorujeme ako pristávajú lietadlá.

Keď už sa začne ozývať hlad, tak ideme využiť kupóny, ktoré sme dostali. Veľa možnosti na výber jedla, ale nemáme. Ja som si nakoniec vybral WOK s morskými plodmi a Janka šalát s krevetami. Aby sme minuli celých 20 EUR kupujeme si k tomu ešte 1 kúsok pizze a pitie.

Mimochodom, letisko v Talline je zväčša presklenné, takže sa všade dajú pozorovať lietadlá, čo hodnotím ako veľké plus. Nachádzame si jednu takú chodbu, kde máme pekný výhľad, pohodlné sedenie a trávime v nej zvyšný čas, ktorý máme do odletu. Do Rigy letíme turbovrtuľovým ATR-42, ktorému nás odvezie autobus.

Let trvá krátko a o hodinu už natešení pristávame v Rige. Vyzdvihneme si batožinu a zamieňame 10 EUR, aby sme mali na cestu autobusom. Jeden lístok stojí 0,50 LVL. Vystupujeme v meste a chvíľku sa motáme uličkami, kým nájdeme tú správnu. Prechádzame cez veľký podchod, v ktorom je kopec obchodov, ale aj divných ľudí, prevažne tzv. sociek. V podchode si zamieňame ďalších 50 EUR a mierime k hostelu.

IMGP6314.JPG IMGP6318.JPG IMGP6323.JPG IMGP6330.JPG

Keď sme už konečne ubytovaní a zložení na izbe, vyberáme sa spoznávať krásy mesta. No v prvom rade sa chceme najesť. Cestou síce sú 2 stánky s kebabom, ale verím, že ďalej bude niečo lepšie, tak pokračujeme v hľadaní. Prechádzame okolo potravím a kupujeme si dve pivá, ktoré si chcem dať dakde v parku.

IMGP6338.JPG IMGP6340.JPG IMGP6346.JPG IMGP6351.jpg

V starom meste sa túlame po rôznych uličkách, ktoré obdivujeme, fotíme, ale v ktorých hľadáme aj nejaké miesto, kde by sme sa najedli. No keďže je všetko v reštauráciách primerane drahé starému mestu, končíme bohužiaľ v McDonalde pri cheesburgeroch a chickenburgeroch za obligátne euro v prepočte.

IMGP6359.jpg IMGP6361.JPG IMGP6364.jpg IMGP6374.JPG IMGP6377.jpg IMGP6378.jpg IMGP6385.jpg IMGP6390.jpg IMGP6394.JPG IMGP6396.jpg IMGP6406.JPG IMGP6413.jpg

Cestou späť sa zastavíme v parku, kde si vychutnávame pohodu a pivko. Zisťujeme však, že už je pol 11 a chceme ešte stihnúť obchod, ktorý je do 23.00, aby sme si kúpili niečo na raňajky.

Chlieb, pomazánka, krabie tyčinky, chceme aj nejaké pivo, ale alkohol predávajú len do 22.00. Unavení sa vraciame na hostel, dáme si rýchlu sprchu a ideme spať. Zajtra toho chceme veľa stihnúť, keďže dnes sme vďaka preloženému letu toho veľa nevideli.