Priština & Skopje 2017

Deň 1 – Cez Skopje do Prištiny

19.1.2017

Je tretí januárový štvrtok a my práve prichádzame na Trnavské mýto, kde nám pred nosom odchádza 61tka na letisko. Ďalšia ide o 20 minút, tak zatiaľ pekne vymrzneme. Doprava je našťastie ešte v pohode, tak na letisko prichádzame v normálnom čase. Na kontrole sa musím vyberať každý jeden objektív, vyzúvať sa a dávať dole ešte aj mikinu. Minule som im musel opisovať, načo mi je GPS logger 🙂 Po pasovej kontrole si obsadíme lavičku a hneď nato hlásenie o 45 minútovom meškaní. Takže pivečko zo stánku. Neskôr nás už naženú do ohrádky, kde si postojíme ďalších 15 minút a konečne nástup.

prishtina_skopje_2017_huawei_p8lite_0001

Let zbehne rýchlo a onedlho nás už na pred letiskom Alexandra Veľkého vítajú haldy snehu. Vďaka meškaniu máme do odchodu autobusu už iba slabú pol hodinku. Cestu z letiska do mesta zasneženou krajinou nám dotvára výborný šoférov výber hudby.

Na autobusovo/vlakovej stanici sme 10 minút pred odchodom busu do Prištiny. Kupujeme dva lístky a o pár minút na nástupište 8 prichádza obstarožný Mercedes. Idylka.

18:10 vyrážame zo Skopje a po 24 kilometroch prichádzame na hranice. Macedónci opäť bez pečiatky, aspoň pri vstupe do Kosova sme dostali. Po zvyšok cesty sa minibus z mrazničky pekne vykúri, že nás až berie na spánok. Z toho nás prebudí príchod na autobusovú stanicu do Prištiny. Na tej je s výnimkou kaviarne úplne mŕtvo.

prishtina_2017_0001.JPG prishtina_2017_0002.JPG prishtina_2017_0003.JPG

Prejdeme k ceste a berieme taxík do centra k pešej zóne, kde budeme ubytovaní v Han Hostel. Vyjdeme teda na štvrté (výťah nefunguje) a zvoním. Otvorí nám personál v bujarej nálade a hneď nám šupnú pivá do ruky na uvítanie. Checkin ale s prehľadom zvládnu aj v podnapitom stave. Hostel sú inak spojené dva veľké trojizbové byty, takže je tu celkom rušno a premelie sa tu dosť ľudí.

prishtina_skopje_2017_huawei_p8lite_0002

Trochu sa zakecáme, ale začne sa ozývať hlad, tak sa ideme niekde rýchlo najesť. Kúsok od hostela je malý fastfood Mezzo burgers, kde robia aj pljeskavice, tak hneď objednávam dve. K tomu ešte pitie a účet 3€. Paráda. Za rohom sú potraviny Maxi market, kde dokupujeme proviant v podobe kosovského bieleho suchého a vraciame sa na hostel, kde sa pripájame v kuchyni do družnej debaty. Spať ideme po jednej, keď sa všetko dopije.