Kyjev 2019

Deň 1 – bomby v Kyjeve

Pôvodne som z tohto easy-peasy výletu ani nechcel nič písať, ale s odstupom času som si povedal prečo nie, pár bizarností sa tu nazbieralo a bola by to škoda, keby mi v pamäti postupne vybledli.

10.5.2019

Z práce odchádzam v najskorší možný termín o 14:30 a cestou na Zochovu rovno volám Uber. Po nedávnych legislatívnych zmenách je celkom problém vôbec auto cez Uber alebo Bolt zohnať. Priebežne som kontroloval dostupnosť oboch, čakacia doba pri Bolte bola takmer 20 minút, tak som zvolil Uber za bolestivých 15€ z centra na letisko 🙁 Veľmi som nemal výber. Cestu s MHD mám otestovanú už niekoľkokrát a vždy sa pohybovala medzi 55-60 minútami, čo pri odlete 16:20 a manieroch bratislavského letiska vyhlasovať Last Call, keď je ešte lietadlo 200 kilometrov od mesta nepríjemná kombinácia. Autom sme to dali aj v zápche na pripájači na Prístavný most za polovičný čas a ja som tak stihol v salóniku ešte do seba kopnúť pár deci ružového. Zo salónika som sa odobral, až keď ružovo-biely airbus reálne dosadol a aj tak som si počkal v ohrádke.

K oblakom sme sa vzniesli s pár minútovou sekerou a až na absenciu zabudnutých sluchátiek, ktoré mi suploval časopis, bol let bez komplikácii. V zamračenom Kyjeve pristávame krátko po siedmej večer. Autobusom na terminál míňame krásny AN-74 spoločnosti Motor Sich. S týmto sa tak raz preletieť…

Z bankomatu vyberiem prachy a onedlho už nastupujem k Mikolovi na palubu Lady Granta. Ako ubytko som zvolil opäť Hotel Mir – 21,5€ za noc hneď pri metre ťažko hľadá konkurenciu. Ubytujem sa, chvíľu pochodím po izbe a zrazu ma vyruší zvuk poplachu a ruch na chodbe. Evakuácia hotela, veľmi príjemné. Vonku sa zhromaždí slušný počet ľudí a nastáve mierny zmätok. Postupne sa vykryštalizuje čo sa stalo – niekto nahlásil na 27. miestach po celom meste bomby. Hotely, nemocnice, mosty a iné strategicky viac či menej významné miesta.

Otvoria nám aspoň malú miestnosť pod hotelovou reštauráciou, ale pred vydýchaným vzduchom preferujem radšej stáť vonku pod rímsou. Aby toho nebolo málo, tak ešte aj pršať začalo. O deviatej má vraj prísť polícia, tomu ale veľkú šancu nedávam. Potrebujem teda nejak zabiť čas, tak zatiaľ zájdem na večeru do neďalekej prevádzy reťazca Sushiya na Ramen a pár mŕtvých rýb s ryžou. Cca o pol desiatej idem skontrolovať situáciu a policajti aj so psom už dorazili, tak sa prestávam pohrávať s myšlienkou zaplatiť si niečo iné aspoň na dnešnú noc.

Psíček kontroluje izbu po izbe, čo tiež asi tak rýchlo nebude, tak sa idem prejsť do supermarketu kúpiť si niečo na raňajky. Zablúdim aj ku koňačikom, ale odolám a podržím líniu s vínom a zoberiem jedno šrobovacie. Nakoniec je hotel krátko po jedenástej vyhlásený za čistý a konečne sa môžem vrátiť na izbu a dať si sprchu. Po polovici fľaše ma už solídne láme na spánok, tak sa tomu prestávam brániť a po polnoci zaľahnem.