Petrohrad 2019

Deň 1 – autom do Budapešti

Takto takmer presne pred rokom som po dopití fľašky ružového na izbe hotela vo Velikom Tarnove nevedel čo od dobroty, tak som začal browsiť internety. O pár minút neskôr som tak už s úsmevom na perách len refreshoval inbox, kde mi postupne pristála letenka do Kolína na sólo výlet, ktorý som absolvoval v júni 2018 a Petrohrad pre nás oboch na začiatok apríla 2019.

2.4.2019

Dni plynuli, ročné obdobia sa striedali, až prišla opäť jar. O rok starší a snáď aj o niečo múdrejší sa po štvrtej poberáme z práce a namierime si to k odparkovanému autu, ktoré nás čaká na druhom brehu Dunaja. Na dolnozemskej natankujem plnú a hodíme do seba pumpársku stravu. Kvôli absencii slovenskej diaľničnej známky to do Rajky potiahneme po starej, ktorú na maďarskej strane vymeníme za cestu M15. O pár minút neskôr už uháňame po tradične preplnenej diaľnici. Kolóny sa našťastie nekonajú a až do Budapešti je doprava úplne plynulá. Radosť však bola predčasná, hneď ako dnes po druhýkrát prekročíme Dunaj sa pred nami jedna hneď niekoľko kilometrová objaví.

Časy dúfania, že to snáď čoskoro skončí sú vďaka internetu preč, tak využívame najbližší zjazd a strihneme to cez XXI. budapeštiansky obvod Csepel. Ten je okrem iného zaujímavý tým, že ju dodnes obsluhujú východonemecké prímestské vlaky MX/A z druhej polovice 70-tych rokov. Večeru sme už príliš unavení riešiť nejakou kultúrnou formou, tak namiesto návštevy reštaurácie do navigácie volím najbližší supermarket. Onedlho už pri kase v Lidli vyplácam jedno ružové a nejaké pečivo spolu s keksami Balaton. Keďže odlet máme ráno už o 6:35 nemalo zmysel priplácať zbytočne nejaké fancy ubytko, tak som hľadal niečo v rozumnej vzdialenosti od letiska a samozrejme v rozumnej cene. Nakoniec zvíťazil Jáde Panzió 13 kilometrov od terminálu. 20€ za dvojku, parkovanie vo dvore a vstup 24/7 na QR kód = ideálne riešenie. So šťastím chytím posledné voľné miesto miesto na parkovanie a konečne si môžeme dopriať sprchu. Na izbe ešte schrastíme “večeru”, vypijeme víno, nastavím budík na príjemných 4:00 a zaľahneme.